Zpráva o situaci na Písmáku 03.09.03 [93423]
Autor:  Bříza_
Toto dílo chci

NEJoblíbenější
Bříza_ - další dílo
Přečtu si později
Kategorie:  Událost
Celkem čteno:  2928 x
Tip:  7 << Předchozí Další >>
Zařazeno v klubu:KOTELNA,
 Autor tento den publikoval další díla >>
Prolog:
~ pro ty, kteří by mne chtěli v budoucnu kontaktovat:
euniene@seznam.cz

Zpráva o situaci na Písmáku

 

nezveřejněný otevřený dopis ze dne 1.9. správcům serveru Písmák

 

·         Jménem svým i jménem níže podepsaných (které tímto vyzývám k podpisu, pokud s touto formulací souhlasí) prosím a žádám správce serveru Písmák o jednoznačné a nedvojsmyslné vyjádření, zda v budoucnosti hodlá zajistit svobodu projevu v tomto prostoru do míry dané zákonem, nebo zda hodlá použít jemu dostupné možnosti restrikce i NAD TUTO MÍRU, jako jsme toho byli v minulém týdnu svědky.

 

  • U vědomí různorodé etické, umělecké, intelektuální i obecně lidské úrovně uživatelů serveru prosíme správce o jasné vyjádření, zdali se v budoucnu hodlá stavět do role strážce morálky do té míry, že kromě výjimečných případů, o kterých nerozhodne sám, se uchýlí z morálních důvodů k mazání děl, nicků, či jinému omezení přístupu uživatelů.

 

  • Prosíme správce, aby zvážil, zdali v oblasti etiky a morálky není kultivace příhodnější a efektivnější nástroj, nežli restrikce sama o sobě.

 

  • Prosíme, aby správce serveru zaujal zcela JEDNOZNAČNÝ postoj k těmto otázkám a vyjádřil jej ve stanovách tohoto serveru.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vážení Písmáci výše uvedený dopis je dnes bezpředmětný

 

ve večerních hodinách dne 2.9. proběhlo ústní jednání mezi námi (Bříza, Merle, Šílená) a vedením serveru, ze kterého zcela jednoznačně vyplynulo, že neexistují žádné záruky ve smyslu zabránění zneužití pravomocí k restrikci děl a adres z jiných, než zákonných důvodů a že vedení serveru hodlá do etické sféry nadále restriktivně zasahovat. Současně jsme se dozvěděli, že správcem serveru zůstává de facto Zdeněk Horner. Vzhledem k předchozímu prokazatelnému zneužití moci (ať již jakkoli způsobenému) se domníváme, že nejsou zajištěny ani základní podmínky pro obnovení důvěry těch autorů, kteří si váží svobody slova a projevu. Proto vyzýváme Písmáckou veřejnost, aby u vědomí těchto dosud nejednoznačně patrných skutečností zvážila, v jakém prostředí svá díla touží prezentovat a přizpůsobila tomu své chování.

 Činíme tak s nesmírnou lítostí a s plným přesvědčením, že svobodný duch v tomto prostoru nemá v současnosti podmínky pro svůj smysluplný rozvoj a kultivaci. O této skutečnosti hodláme případně informovat vhodnou formou a ve vhodném čase i ostatní uživatele, kterým tyto informace dosud nebyly zprostředkovány – ať již pro jejich současnou nepřítomnost, nebo z jiného důvodu, aby tito nemuseli v budoucnu následovat naše kolegy a kamarády, kteří již z důvodů restrikce a atmosféry z ní plynoucí byli nuceni pro své svědomí server opustit. Toto své počínání v každém případě odmítáme nazývat poškozováním serveru Písmák v jeho současné podobě. Jde o službu literatuře, naplnění svobody slova a projevu podle našeho nejlepšího vědomí a svědomí. Pokud je Vám duch tohoto prohlášení blízký a měli jste rádi Písmáka, jakým byl doposud, můžete připojit z pietních důvodů svůj nickname, či podpis.

 

Bříza

 




Názory čtenářů:
03.09.2003 Šílená


03.09.2003 Polárka
..............................................................................................Břízo, díky za snahu.
03.09.2003 Kodynie
Snaha byla. Připojuji se k minutě ticha.
03.09.2003 Rowenna
Smutno je.




03.09.2003 Odchod
Na Písmáku už nejsem a na Pýsmáku být nechci. Přesto se z pietních důvodů připojím, neboť jsem měl Písmáka rád. Díky Břízo.
Pavel Viktora ( pavson ).
03.09.2003 Pišta_Hufnágl
Podepisuju se krasopisně. Ale krásně mi teda neni.
03.09.2003 nakoukne


Taky děkuju.
Olina
03.09.2003 Yfča
Smutním...
03.09.2003 Nevena



(Riv.)
03.09.2003 quentinbubakoff
R.I.P. písmák :o(
03.09.2003 von_Tikowitz
Se požadavky v úvodu - Souhlas, podpis připojuji
Avšak,

myslím, že jsem několikrát, zcela jasně prezentoval svůj názor (nejen na současnou revoluci).......pokud o něj někdo stál, zcela jistě zůstal nepovšimnut.
Nebudu toliko nostalgický jako Bříza, protože jsem nikdy za SVOU komunitu nebral celý písmák. Kdo a jak u mne ztratil kredit, ví se.

1)Zůstanu, dokud tu setrvá nejméně
jeden člověk, který je mně blízký svou tvorbou.V opačném případě bych se cítil ochuzen.

2)Zůstanu, protože nevidím adekvátní náhradu - indiánský talisman ani jiný současný server tím prostorem, dle mne není.

3)Zůstávám: vedu totiž život občanský i literární i vně P, necítím se proto v pasti.

4)Zůstanu, i když nevěřím v polepšení správců. Paranoia a stihomam se dá pouze dočasně utlumit

5)Hodně štěstí všem, kdo o to stojí :)
03.09.2003 Rakem
Díky, břízo...škoda...
(bývalý Pecheur, alias Orpheus)
03.09.2003 Aki
já to tady taky balím... ať si Lyryk dělá ty svý bábovičky na svým písečku sám, snad ho to bude bavit...
03.09.2003 Merle
vlastní rukou
03.09.2003 Bříza_
von-T:
Nepřipadám si toliko nostalgický. Na rozhodnutí v jakém prostředí se kdo touží pohybovat má každý právo. Je to Tvoje volba.
03.09.2003 Kocour
neházejme flintu do žita. Já osobně nikam neodcházím a budu svýma dílkama dál prudit správce a pokud mě vyhodí, tak budu pokračovat s podzemí dokud jej neudolám :))) I když osobně jsem žádnej problém tady neměl a to je mi podezřelý :))

03.09.2003 Humble
Bříza: Dík za snahu. Udělal jsi, co šlo. Podpisuji se vlastním mailem:
sagvan@humble.cz
03.09.2003 Bříza_
Přátelé... mě racionalizace těch, kteří zůstávají nezajímají...
03.09.2003 von_Tikowitz
Bříza:nejde jen o Tebe....oslovuješ naše okolí a to, co jsme svou přítomností spoluvytvářeli...sorry, pokud Ti něco kazíme, ale stojíš ještě na nádraží a vlak se nerozjel :)

a spousta nicků se tváří jako duchové, což je legrační. při vší pietě :)
03.09.2003 Wiki
Břízo, Terezko, Merle ...díky...

podepisuju se s velkým smutkem....

Wiki
03.09.2003 Lyryk
Abych mohl "zneužít moc" - musela by mi být někým svěřena v definovaném rámci těch, kteří by mi ji svěřili. Je to lež a falešné, pokrytecké osočování.

Pochybuji, že kdokoliv někde čeká na skupinku rozhněvaných "spravedlivých", kteří podupávají se samopaly před domem toho, kdo si dovolil vytýkat a trestat flagrantní "zneužití svobody" (jak stejně blbě to zní), kterou zde měli. Stačilo říci, tato svoboda není neomezená, z podstaty nemůže být, a už jsem byl přirovnáván k fašistovi.

Všichni mají právo na své postoje a odchody i návraty, přál bych vám tu sílu, vrátit se a nemuset přitom sklánět hlavu. K ničemu jinému nemohlo dojít, protože jediná vaše nabídka byla jen o sklonění hlavy mojí. To není racionalizace, že ti sem něco píšu, to je pozdrav někomu, koho nemohu nenávidět. Měj se.
03.09.2003 Litochowitz
...hmmm, jak tak koukám spousta lidí jakoby mizí a ihned se vrací pod rádoby "ublíženeckými" nicky...je to spíš k smíchu.........mě se tady nikdo nedoknul, jsem členem zdejšího prostředí a jako takový se celkem rád podřídím majitelům serveru........
03.09.2003 Rakem
Litochowitz: ty jsi členem prostředí...to jsou mi věci...
(zmizelec)
03.09.2003 Litochowitz
Rakem, koukam že seti moje formulace asi nelíbí, žeano:-)....ale to bych nechal být....
03.09.2003 Wopi
Podpis.
Bez Rivky, Monty a dalších by to tu už pro mě stejně nemělo smysl.
03.09.2003 Rakem
ano, nechme to úplně už být...
03.09.2003 Sonatina
Lyryk: svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého... škoda, že je to už tolik otřepané... jako by to snad ani nebyla pravda... a po bitvě je každý generál (nikoho nevyjímaje)... král je mrtev, ať žije král... větrné mlýny... odejzd na Kythéru... návrat z Kythéry... a další náměty k obrazům... ty múzy vám vlezou všude...
03.09.2003 nin
podpis
03.09.2003 Bříza_
Lyryku: falešné a pokrytecké osočování to rozhodně není, neb jsem Ti vše včera řekl do očí a zdůvodnil fakty ~ před pěti svědky. Nemohu za to, že se odmítáš podívat pravdě zpříma do očí a hodláš si hrát se slovíčky. Nicméně jsi to Ty, kdo mne právě neodůvodněně napadá z falše a pokrytectví, přestože jsem se dle vlastního soudu choval - a nadále chovám až úzkostlivě eticky.

Moc, kterou jsi zneužil Ti byla svěřena v rámci stanov Písmáka a v rámci Vaší rady správců.

Rozcházíme se zásadně v názoru na způsob a míru omezení svobody. Nikoli v názoru na nutnost jejího omezení.

Nešlo o naši nabídku, ale naznačení potřeby Tvé vlastní sebereflexe k zachování důvěry, že moc nebude zneužívána. Dospěli jsme bohužel k závěru, že této sebereflexe momentálně schopen nejsi a proto jsme ztratili důvěru. O tomto faktu a jeho důvodech si Písmáctvo zaslouží být informováno. Ponechávám na každém jedinci, jak se za těchto okolností zachová, což v žádném případě nemůže být jednostranně interpretováno, že vyzývám k exodu, ačkoli sám za sebe po zajištění svých záležitostí zde do konce tohoto týdne server opouštím.

von T: Nic mi nekazíte. Cítím jenom povinnost Vás upozornit na stav věcí, protože se domnívám, že si tuto informaci každý jedinec zaslouží. Co si budu myslet o rozhodování ostatních lidí je zcela moje privátní záležitost.
03.09.2003 REDH0T
Omlouvám se dopředu za vulgární výrazy...

Kurva, neserte mě... Jako malé děti se tady chováme. Když nám někdo skopne hračky do kanálu, tak brečíme a když pocítíme moc, tak si ji náležitě zdůvodňujeme a užíváme. Net je o radosti, volnosti a odpovědnosti. Ne o tom, aby se člověk nasíral i tady.
03.09.2003 Lyryk
To včera nebyla diskuse svobodných, ale diskuse ve vleku. Všichni na to přijdou a nebude pozdě, nikdy není pozdě, to jen pesimismus se zdá jako vhodná zbraň .-)
03.09.2003 Šminka
ani teď ráno mi není líp, než včera večer:-(
Šmí
03.09.2003 Polárka
Lyryku, děkuji za tvé přání, ale svou hlavu skláním jen ze dvou důvodů. Jeden je ten, že si někoho velmi vážím ...a druhý je poznání vlastního omylu... a tam mi pokorné sklonění nedělá problém. Ani jedna podmínka zde není naplněna a jen čas ukáže, zda jsou nějaké návraty možné a jak moc tohle dění Písmáku ublížilo nebo prospělo...
03.09.2003 Monty_Python
Břízo, děkuji moc za snahu...

Lyryku, jako děti jsme měli v čítance článek o malém Míťovi, který se jednou ráno probudil a byl na světě sám. Mohl si v cukrárně vzít jaký dort chtěl, ve školce si mohl hrát se všemi hračkami, nikdo mu je nebral... ale za nějaký časmu došlo, že je sám a bylo mu smutno. Nevěřím, že by ti bylo smutno po těch, co odcházejí, protože to nejsou ani zastánci jediné pravé literatury, ani omezování svobody nad zákonný rámec; ale stejně jako Míťa možná jednou pochopíš, že hrát si sám podle svých a jen a jen svých pravidel není zrovna to ono. A třeba taky ne.

Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Ano. Ale člověka, jehož svobodu omezuje každá ironie, každá nemístná poznámka, každý vulgarismus, se to bohužel netýká. Tohle pravidlo platí jen pro soudné a příčetné lidi. Bojím se, že by ho neobhájil ani Stalin, ani Pol Pot, stejně jako ho nemůžeš obhájit ty...:o(

Odcházející Monty
03.09.2003 Narvah
fraška
03.09.2003 g_morr
...a Lyryk pravil: "Abych mohl "zneužít moc" - musela by mi být někým svěřena v definovaném rámci těch, kteří by mi ji svěřili. Je to lež a falešné, pokrytecké osočování."

Tož to se mi jeví jako pokrytecké. Mně se, Lyryku, zdá, žes byl mocný pozastavit/znepřístupnit/smazat (nebo jak se tomu korektně říká – nerad bych se na tom nějak zapekl, vyber si, co je ti nějbližší, případně si to ještě uprav, doplň adjektivy, adverbii, modálními částicemi).
Nekruť se, ouhoř z tebe stejně nebude.

Pan g_morr se loučí za svých nicků pár. Prosíme ale pana správce, aby nás tu nechal viset... z piety nějaké, jako že nám tu bývalo dobře.

Zejména Břízovi, ale i dalším, velikááánskou pusu. Dobrá práce.

03.09.2003 nin
g_morr: škoda tě
pro TENHLE server
03.09.2003 Lyryk
g_morr: Já ovšem byl povinován použít moc, každé použití není automaticky zneužití, jak jest zde podsouváno. Takové použití moci je lepší, než podávání trestních oznámení, jak mi bylo v rámci skutečnosti zákona navrhováno.
03.09.2003 Evička
Svoboda slova a nezasahování do tvořivosti lidské, pokud se nejedná o kriminální čin, jsou součástí nejen důstojného života
lidského, ale i literárního - v tomto případě. To zde bylo porušeno. Důvěra se lehce ztratí, ale velice špatně získává zpět. Take osobní averze sem neměly být zatahovány. Také je očividné, čí zájmy a literární tendence jsou tu prosazovány (viz Výběry) na úkor dobrých autorů (viz Pecheur, Krel,...) Dík
za možnost zúčastnit se moc fajn časů Písmáka, ale je jim
teď konec. Nevím, vyčkám, jen počtu. ...Podpis.
03.09.2003 g_morr
Lyryku, je možné, že se i mýlím, ale se mi zdá, žes buď pokrytec, nebo posera. Nevím, neznám tě a neumím se rozhodnout.
Jistě jsi ale majitel. Užij si svůj server, nebudu tě přitom rušit.
A děkuju za každý další den, ve kterém někoho neudáš, doufám, že ti to vydrží.
03.09.2003 Monty_Python
Lyryku, nech už těch nesmyslných výmluv, každý snad ví, že tady nikdo žádný zákon neporušil, a pokud ano, určitě ne ti, kteří byli zablokováni. Docela mne mrzí, žes ta trestní oznámení nepodal, mohla to být legrace...
l
03.09.2003 g_morr
nin:
nedramatizuj :)... však se ještě uvidíme...
03.09.2003 g_morr
sorry, lyryku, nedal jsem avi... tuším, žes už od té doby dostal i od někoho jiného, ale pro pořádek: aviol
03.09.2003 Lyryk
Monty .-) kde se tu bereš, ty už tu přeci nejsi ?.-)
03.09.2003 REDH0T
Lyryku - to nesvědčí o tvé velikosti...
03.09.2003 Anonym12
Mažu se, jestli ti to nedošlo. Mám tady toho trochu víc.
To snad tvoji svobodu neomezuje, ne, když si chci stáhnout svoje věci?

03.09.2003 Merle
bříza: prosím, připiš nahoru tenhle návod:
pokud nechcete svoje díla vyloženě smazat, a alespoň částečně je nechat pro případné zájemce, založte si sbírky, kterou jimi naplňte... je třeba nezaškrtnout "sbírka je připravena k publikaci" a naopak zaškrtnout "díla jen do sbírky". tímto způsobem budou díla dostupná pouze přes program pismak-domu1311.exe (603kb).
03.09.2003 Lyryk
Anonym12: stáhnout věci, jistě, ale stahovat lidi, to nemohu nijak vítat
03.09.2003 Bříza_
Merle: nelze to brát, jako návod k opuštění serveru ?
03.09.2003 Písmág
Mažu se, jelikož jsem zjistil, že můj nick je v rozporu s Bohem danými Pravidly. Sláva Správci!
03.09.2003 Merle
bříza: s opouštěním serveru to nemá nic společnýho, jde o běžné znepřístupnění děl - aby je nebylo nutné mazat.
03.09.2003 suva
Merle: a písmák do práce tam není... :c) Já jen, že doma na něj stejnak nikdy nemám kdy...
Bříza: všechno lze brát jako nějaký návod...
03.09.2003 DarkMind
Bříza: Vďaka za všetko, dúfam že sa zas niekde objavíš...
03.09.2003 ufo
Vanda
03.09.2003 Anonym48





(Krel)
03.09.2003 Albireo
Podpis (s těžkým srdcem - pod Oldou mi tu bylo moc hezky)
03.09.2003 Hester
smutnej konec...

mazat se nebudu a občas se přijdu kouknout, jak se vede těm, co zůstali, ale publikovat už tady nechci

ahoj někde jinde
Hester/Kamila

03.09.2003 Kombajn
kombajn
03.09.2003 houmles










(robyn huud)
03.09.2003 Jochanien
vlastně už dávno smazaná Jochanien:-)

podpis
03.09.2003 djPes
Díky ti Břízo za snahu.
Můj nick tu zůstane, pokud ho nikdo cizí nesmaže, ale publikaci tady jsem ukončil v době nedávné a jak vidím, není důvod, abych své rozhodnutí měnil. Přes všechny události a slova zde vyřčená jsem doufal v dohodu. Jsem špatný optimista.

Všem, co zde budou i dále publikovat přeji, aby je nikdo neomezoval v jejich tvorbě, aby jejich díla byla mazána co nejméně a aby se nemuseli bát vyjádřit svůj názor. Ale pokud to nepostřehli, v současné době to zde možné není.

Věřím, že se budeme potkávat jinde a třeba jednou

Nashledanou v lepších písmáckých časech

haf haf haf
03.09.2003 nin
djPes: tys to tak hezky hafnul za mě
03.09.2003 Cirilla
Asi jsem trošku aut z dění, jelikož jsem tu v posledních dvou měsících vůbec nebyla... ale...
vůbec.
Pavla

03.09.2003 malej_blazen
jirka....
03.09.2003 Wopi
Cirillo, vrátila ses na jiného Písmáka...
03.09.2003 Mochomůra
Wopi: sice jsem tu nebyla, ale všem jsem bedlivě sledovala očima blízkého bližního, který mi o všem poctivě vypovídal. Jsem z toho smutná, no to je ještě slabé slovo. Vím nejméně o třech literárních servrech, ale... Tady mi šlo o lidi, o atmosféru, o tom, že jsem si na něj tak zvykla... :´´(. Co naplat, třeba se začne znova. Třeba líp. Kéž by! Ale Písmák byl Písmák.
Ciri.
03.09.2003 Kontrabásník
Podepisuju...
Pokud někdo bude chtít, pak jsem na
03.09.2003 zeleňáč
uf
03.09.2003 Kontrabásník
ehm... one more time: jrr@noe59.com. Tag na banner tedy vymýšlet nebudu...
03.09.2003 Wiki
Kontrabásník :-) díky za mejl, zrovna jsem Ti chtěla o něj napsat:-)
03.09.2003 Marthin
Smutno, smutno..
03.09.2003 BorisCvek
Odcházím pryč, na totem.
03.09.2003 von_Tikowitz
to musí bolet...
03.09.2003 gd
tak to nedopadlo. škoda.

přestávám publikovat na písmáku a stěhuju se na totem. dosud publikovaná díla tady nechám a občas nakouknu, ale pokud budete mít něco naléhavého, pošlete mi raději zprávu na totem.cz, kde funguji pod nickem genialnideti. mějte se, všichni!

a wopi: ozvi se, kdyby byl ten alternativní server/písmák2!!! dík!
03.09.2003 Evička
avi- totem
03.09.2003 Big_George
Břízo, díky moc.
Ovšem já to tu nebalím.
Just ne.

big_george@seznam.cz
03.09.2003 MM
AdaMM

( http://skylined.org/adamm/ - adamm@skylined.org )

díky moc všem!!!

03.09.2003 malej_blazen
taky vydrzim tady - mozna.
03.09.2003 Dabi

Děkuji

dabi@yo.cz
03.09.2003 Bernadeta
Chápu Vás a děkuji Vám za snahu.
Já ale zůstávám.
03.09.2003 Tynic
tynic@post.cz
03.09.2003 JohnieBass
Je mi z toho všeho smutno...
Od doby co je správcem Lyryk se narušila harmonie celého tohoto ještě donedávna jedinečného (v pozit. sl. smyslu) prostoru.

Břízu osobně neznám ani se neznáme virtuálně, ale pro spoustu lidiček tady to je důležitý autor.

Johnie Bass
P.S. Lyryk: Nevím co si pořád snažíš dokázat, jestli trpíš komplexem méněcennosti, tak své problémy a mindráky směřuj jinam.
03.09.2003 JosefTupý

03.09.2003 Prokletí
Břízo, děkuju
m.
03.09.2003 Nostradamus
Díky za vaši snahu a hodně štěstí!
03.09.2003 Hvězdička


03.09.2003 Navždy_Tvůj
dřív nebo podzěji něco podobnýho přijít muselo...já samozřejmě zůstávám a připojuji se ke "smutku"...Písmák se za ty léta mění a měnil...ale koneckonců- měníme se i my ne ?...
Navždy_váš
03.09.2003 Ticha_duse
i ja...*
03.09.2003 TITN

04.09.2003 alina
je mi zoufale smutno ...
*o* a.
04.09.2003 Atalanta
Neco se konci...

snad... snad budeme take moci nekdy a nekde rici, ze neco se i zacina...


Podpis. Brizo, diky za snahu...
A jsem moc vdecna vam vsem, kteri jste byli Pismakem... byla to krasna leta.
04.09.2003 rebecca13
Břízo... nedávno jsme si celkem rozuměli v otázce vstupu do EU... o masové kampani, o tom že lidé nevědí, kam hlavu vlastně strkají a že je nám z toho oběma hodně smutno, když vidíme jak naše země kopyty ciznců roznášena jest...

promiň, ale mě tohle hromadné odcházení připomíná totéž...

Odcházející (mám na mysli ty hromadné odchody ve vleku událostí)mi připomínají mou matku, která emigrovala v šedesátymvosmym za lepšim živobytim... zjevně nikým politicky nepronásledovaná, nechala se zlákat pozlátkem Západu, že by si tam ale nějak extra pomohla? he... vrátila se po dvacetipěti letech zpátky a duševně není nejspíš doma vůbec nikde... o tom, co všechno tím posrala psát nebudu, mnozí to víte, kdo nevíte, přečtěte si mou báseň Dětem. Tam je toho sice jen malinkatej zlomek, ale jinak by to bylo na román...

doporučuju, třeba pochopíte ještě něco...


Cožpak nechápete, že o právě o tohle někomu jde? Vyštvat pár hlavních autorů s jejichž odchodem potáhne i většina nic nechápajících ovcí? Proč bychom měli přispět svým odchodem k upevňování moci takového jedince, nebo skupiny? Proč házet tak rychle flintu do žita?

Proč odcházet bez boje? Je to Vaše gesto a pseudohrdost nebo nechuť postavit problému jinak než zády?
Doživotní zhrzení? Skutečná láska, která Vás nyní opustila? ???

Ne. Nesložím svoje zbraně tak lehce. Nevolila jsem EU. Nebudu ani odtud zatím odcházet.
04.09.2003 Toxman
Ač jinak většinou vesel, z toho všeho zde, je mi smutno
04.09.2003 aramis
:-/
04.09.2003 Bříza_
Rebecco . . . inter arma silent muse ~

poslouchej hlas větru
nevíš ani odkud přichází, ani kam jde

~ tak je to s každým, kdo pochází z Ducha

v otevřené kleci zpíval pták
prázdná klec je jenom vězení

schovej svůj meč

vytahuješ ho jenom proto, že nemáš v ruce cestovní hůl a obuv na opatcích

že nejsi hotova kdykoli jít

že jsi závislá

Dotek, který mne nutí takto jednat je nesmlouvavý. Chceš - li, ve své nesmlouvavosti krutý. Nejsem to ale "já" .... a jsem to zároveň já ...... je to těžké vysvětlit .... i pochopit

Snad jen přijmi, že nemohu jednat jinak, než jednám ...
04.09.2003 kalais
*!*

04.09.2003 Armand
Nevěřím vlastním očím Břízo! To cos napsal je na pár facek, abys ses probral z mrákotného sna. Tenhle pamflet, že jsi napsal TY?

"Mohu mluvit o dobru ve vás, ne však o zlu. Neboť co jiného je zlo, než dobro trýzněné svým vlastním hladem a žízní?"
(Ch. Džibrán; Prorok)

Tys promluvil o zlu příteli, o zlu, které i ty sám neseš v sobě. Jak můžeš mluvit za kohokoliv jiného než za sebe samého?! Víš koho soudíš?

"Činíme tak s nesmírnou lítostí a s plným přesvědčením, že svobodný duch v tomto prostoru nemá v současnosti podmínky pro svůj smysluplný rozvoj a kultivaci."

Svobodný duch že tu nemá podmínky? Čí duch? Tvůj? Kdo TEBE omezil? Ty se stavíš na jednu z barikád Břízo! Nebyls to ty, kdo mi tu kdysi mluvil o tom, že není stran?

"Všechno je jediné
a jediné je všechno
a je-li to tak,
nestarej se o svůj cíl"

(Sin sin ming)

O této skutečnosti hodláme případně informovat vhodnou formou a ve vhodném čase i ostatní uživatele, kterým tyto informace dosud nebyly zprostředkovány – ať již pro jejich současnou nepřítomnost, nebo z jiného důvodu, aby tito nemuseli v budoucnu následovat naše kolegy a kamarády, kteří již z důvodů restrikce a atmosféry z ní plynoucí byli nuceni pro své svědomí server opustit

Ach ten patos... "aby tito nemuseli..." Navíc, on byl někdo pro své svědomí nucen server opustit! :))) To je zvláštní jak krátká a selektivní je lidská paměť. Co třeba kirkov blahé paměti? A nikdo nic. Ticho po pěšině. Ale teď.. teď je třeba zvednout prapory a bít se... for a cause!

Proud, stubborn, selfish.... (to řekla postava Dustina Hoffmana Johance z Arku ve stejnojmenném filmu Luca Bessona)

----------------------------------------------------------------------------------------------

Něco osobního... pro Tebe i ostatní - prosím: podívej se znovu na svět očima, které svět ještě nikdy nespatřily.


Tuhle gáthu jsem kdysi napsal a věnoval... teď ji, ze stejných důvodů, píšu i tobě:


Stěžujeme-li si na slova
sama nás dostihnou
Mlčíme-li z donucení
nutíme se mluvit
Ten komu slova nevoní
cítí jen zápach vlastního mlčení
Není nic přirozenějšího
než být přirozený
Není nic ctnostnějšího
než být laskavý
Není nic krásnějšího
než jenom být...
Není nic víc co dělat
než nechat být.

04.09.2003 rebecca13
nemyslím že bych tu zůstávala kvůli závislosti... poslední dobou jsem sem ani už nepsala tak často, pracuju literárně i mimo Písmák - tramvaje, sbírka, srazy, čtení... ... Landelau .....


.... a nemysli si že nejsem připravena se sbalit a vypadnout v případě nechutné cenzury týkající se všech uživatelů tohohle serveru. Zatím ale z dosavadní situace nejsem schopna zjistit cokoli, co bych mohla považovat za objektivní. Internetu obecně zas tak nedůvěřuji, v právech se dopodrobna nevyznám.... zato znám excentrické Písmáky - Lyryka, Monty, Standu i další.... všichni se dokážou do krve pohádat a pak urovnat bezohledu na to kolik dalších lidí strhnou s sebou.

A nepodsouvej mi něco o cestách a holi. Sama mám boty prošoupaný stejně jako ty.
04.09.2003 Bříza_
Armande: než mě začneš fackovat, přečti si prosím v klidu a bez zaujetí CO jsem vlastně napsal. Je dost hloupé napřed uhodit a pak se teprve podívat koho a proč . . .

Nemluvím jenom za sebe, ale i za Šílenou a Merleho. Nikoho nesoudím, pouze podávám zprávu. Jestli se Ti některé formulace nezdají, je to především Tvůj problém. Podstata sdělení tím není dotčena.
04.09.2003 rebecca13
Armande ! jo !

Břízo.... vzpamatuj se.... Armand má pravdu.... soudíš..... soudíš třeba mě, že jsem závislá..... vysvětlila jsem ti výše, proč zůstávám.
a vysvětlila jsem to ve své diskusi Varování odcházejícím....
... vždyť jsi to byl ty, kdo vyprávěl, jak musel říkat mamince soudružko matko !!! Cožpak ty jsi si naprosto jist tím, kdo je kdo? Tvrdě jsem to teď napsal Monty, která nazvala Lyryka estébáckým regulovčíkem..... jak si mám být jistá, že není jenom obyčejná provokatérka ??? Neříkám že je.... ale jak si můžeš být některými věcmi tak jistý ???
04.09.2003 nin
rebecco, Bříza s Lyrykem o těchhle věcech MLUVIL. přečti si ještě jednou jeho dílo.
04.09.2003 Jochanien
Armand: spousta citátů, spousta keců....spousta moudra, které řekl někde někdo.....jiný... ale - co je Tvoje vlastní?

Byls tady, když se to tu začalo zadírat? Nebyl.
Bříza byl a pokud vím - snažil se o nalezení nějakého slušného kompromisu a nějakého důstojného řešení....

Být teoreticky duchovní..... hmm, to Ti asi jde.
Ale teorie bývá od praxe dost daleko.

Kdysi řekl jeden můj známý, že člověk, který si čítá v moudrých knihách a je nadšen z různých učení je odsouzen k tomu, aby duchovně zářil za pecí, protože se opájí jen sám sebou a nepodá žebrákovi pomocnou ruku, nepohladí, nic neudělá.
Teoretizovat a hrabat se ve vědění ještě není být vědoucí a laskavý. Kdo chce být duchovní, musí činit.

Dals facku Armande, měl by ses omluvit.
Tys pro to tady neudělal mnoho.
04.09.2003 Anonym41
Armand: a já zase nechápu podstatu a sdělení tvého příspěvku:-)
rebeca: :-) nic jiného snad ani nelze odpovědět...
04.09.2003 Anonym41
Krel..
04.09.2003 Armand
Bříza: četl jsem to, Břízo, několikrát a dobře jsemvěděl co píšu. Nehodnotím co udělal nebo neudělal Lyryk nebo kdo jiný. I kdyby to byla TAK zlé... každý má právo na opravu, ne revizi svých chyb a postujů. Každý den jsme tu znova, noví.

Upadla mi čelist z toho co jsem si od tebe přečetl. Chtěl jsem ti původně napsat jen aby ses styděl. Věřil jsem, že když to napíšu tak jak jsem to napsal, třeba najdeš dost vnitřní síly pustit tu masku, tu zbroj co sis nasadil.

Nefackuju nikoho - už dávno jsem z Písmáka odešel. Právě proto se na něj můžu vždy vracet - a znovu odcházet.. bez toho aniž bych dělal gesta. Právě proto tu nikdo nemůže omezovat svobodu mého ducha. Můj duch tu není uvězněn.

Vždycky sis jako lišák nechával svou "druhou tvář" schovanou. Teď se objevila aniž bys chtěl. Myslím, že je na místě jí přijmout se vším všudy. Vidím tu hodně ega, tak jako vždy, když se bojuje "za věc".

Vážím si tě, nesoudím tě. Ber to co ti píšu jako připomenutí toho odkud jsme přišli a kdo jsme. Kdybys mi byl ukradený, neplýtval bych slovy.


04.09.2003 Armand
Jochainen: pravděpodobně si nerozumíme. K tvé otázce: ta poslední "báseň" je má.
04.09.2003 Armand
Jochanien... omlouvám se .-)
04.09.2003 Lyryk
nin: myslím, že se mnou nikdo nemluvil, dostal jsem podmínky apriori připravené, které jsem nepřijal, to je vše...
04.09.2003 nin
Lyryk: asi jsem teda špatně rozuměla, pochopila jsem to tak, že jste se setkali, diskutovali a ukázalo se, že představy se naprosto rozcházejí
04.09.2003 Jochanien
Armand: ano, ta poslední je Tvá...

nicméně pravdu máš v tom, že tady můžeme a nemusíme být. Nejsme tady na tom závislí.
04.09.2003 Sonatina
nin: já u toho byla... ani jeden z nás nemůže tvrdit, že "došlo k rozhovoru"... A jsem si naprosto jistá, že ani Bříza ne... To nebyl rozhovor... To byly monology...
04.09.2003 nin
Armand: v den, kdy tu svištělo několik hodně ostrých diskusí byl Bříza snad jediný, kdo napsal dílo vyzývající ke smíření s tím, že se s Lyrykem sejde a pokusí se to všechno srovnat, v tom díle napomínal obě strany, aby toho nechaly... snad je to mezi jeho díly, podívej se na to
04.09.2003 Lyryk
nin: to, že se představy rozcházejí bylo jasné dopředu, že se mohou rozcházet a nic to nemusí znamenat, je druhá rozumná možnost, ale dostat diktát, jak se mám chovat a co mám udělat, jinak odejdeme; krásná a čistá morální výzva k písmákům za účelem exodu má podle Bžízy_ smysl, ale vyzvat v podobném duchu k vynechání urážek od fašisty po Pol Pota, za to Písmák nikomu nestojí; leda, že by vulgarita byla nejdůležitější součástí umění a svobody - máme jiné názory a já jsem tu pro ochranu menšin před draky, ne pro zachraňovaní komunit...
04.09.2003 Armand
nin: nebyl jediný .-) Neupírám mu správnost postoje, který zastával. Do chvíle, než na sebe "vzal to přetěžké břímě zastupovat jiné". Když jednáš za jiné, tvé pravé Já se často podivhodně ztrácí.

A tenhle politováníhodný příspěvek, tohle dílko, je toho všeho jen vyústěním.
04.09.2003 Bříza_
Armande: je to Tvoje hodnocení situace ~ a já si vážím, žes je otevřeně projevil, ačkoli se zcela míjíme. Nezpochybňuji, co píšeš a jsem si vědom, že cesta k nápravě je neustále otevřena. Bohužel o jejím nastoupení já nerozhoduji. Opakuji, že nesoudím - pouze odrážím. V tomto jsi nečetl dobře.

Lyryk: nešlo o žádné podmínky. Jenom o pokus o návrh cesty, jak z krize ven (tehdy už velmi obtížně realizovatelný). Nebylo to snadné vymyslet - motiv byl nezištná služba Písmáku, kterému za mnoho vděčíme - navíc v situaci, kdy všechny strany mohly pouze ztratit. Ukázalo se, že ta cesta není schůdná - ať již z jakéhokoli důvodu. To, čeho jsme svědky nyní jsou pouhé důsledky - na vůli kohokoli nezávislé. Důsledky toho, že jsi zvolil cestu jinou. Cestu, kterou neznám a jejíž cíl nedovedu odhadnout. Když spadne první kostka domina, následuje druhá, třetí .... a t.d. .... v den naší schůzky již první kostky padly ... šlo o to, je znovu postavit a zabránit řetězovému efektu....
04.09.2003 Lyryk
Bříza_: škoda, že nejste schopni desetiny pokory, kterou po mně tak samozřejmě žádáte, vaše pokora před vulgaritou je pro mne pokora před násilím;
04.09.2003 Bříza_
To Sonatina: K diskuzi dle mého soudu došlo, nikoli ke sblížení stanovisek. Je to zajisté možno hodnotit, jako dva paralelní rozhovory s některými styčnými body - chceme - li si opravdu se slovíčky hrát.
04.09.2003 Armand
Bříza: ok, vidím, že veřejné sebereflexe u tebe nedosáhnu. Doufám, že třeba za nějaký čas se nad tímhle vším jen zasmějeme... ostatně kdo by rád stojaté vody že? .-)

K tomu cos napsal Lyrykovi o kostkách domina... dovolím si v té souvislosti poslední citát, který vystihuje celou tuhle frašku, která je jen nedorozuměním nad nedorozumění:

"Je v poutech, kdo věří, že je upoután;
je osvobozen, kdo věří, že je osvobozen."
(Aštávakragíta; 1/11)


04.09.2003 Bříza_
Zdendo: Já nejsem Monty P, ani nikdo, kdo Tě napadal v předchozích diskuzích. Nemám se zač omlouvat. Jen jsem upozornil, že jako správce máš jinou odpovědnost, než jako uživatel serveru. A pokud jsi někde něco nezvládl (a já opakuji, že CHÁPU proč a jak), měl bys z toho vyvodit důsledky, abys server nepoškodil. Ty jsi trval na tom, že jsi v podstatě vše zvládl dobře a server se vyvíjí tak, jak má .... o čem je tedy možno dále jednat ?
04.09.2003 Litochowitz
....pořád ještě nevím co se to tu děje.....a udělat si obrázek nelze:-)......bílej mlátí černýho a černej zase žlutýho:-)....a já jenom zírám:)).....to jak to skončí je ale celkem jasné, přesně tak, jak má............
04.09.2003 Bříza_
Armand .... naprosto nechápu o jaké mé sebereflexi hovoříš ... mám pocit, že mluvím s kýmsi z Marsu ....
04.09.2003 Lyryk
Kdybych byl přesvědčen, že server poškozuji víc, než vezdejší vulgarita, vůbec bych se do ničeho nepouštěl, vyvíjí se to dobře, všichni se musíme zamyslet, podobnou zkušenost nikdo nechce absolvovat dvakrát; a ty se mi samozřejmě nemáš za co omlouvat, já ti za zprostředkovatelský pokus děkuji, ale možná ti uniklo, že jsi u protistrany ničeho nedosáhl, dohoda musí být kompromis, vy jste za moje odstoupení, které bylo pro vás jedinou zárukou sami neslíbili víc, než, že se budete snažit zavolat "zpátky"; já jen, aby zpráva byla úplná...
04.09.2003 Armand
Bříza: :))) tos trefil. Nicméně, ty nerad hovoříš s těmi z Marsu?

Ale věcně: nechme to být, tudy cesta nevede jak se zdá. Některé věci si vyžadují svůj čas aby uzrály.

Měj krásný den.




PS: věřím, že se někdy setkáme, abychom si i o tomhle mohli popovídat.

04.09.2003 djPes
Rebecco a Armande, pokud Vám nevadí nesvobodné prostředí k publikaci, je to jen Vaše volba. Ale proč chcete po ostatních, aby se podřizovali něčemu, s čím nesouhlasí? Já svůj nick nemažu, ale nebudu svojí další publikaci podoporovat server, kde se dějí věci, které se mi nelíbí. Kde se mažou příspěvky, blokují nicky a vyhrožuje jen proto, že se nesouhlasí s politikou vlastníka tohoto prostoru. A pokud Vám se tato totalitní politika líbí, podporujte ji. Bříza nesoudí, jen se nějak rozhodl...
04.09.2003 Bříza_
Reb: bavíme se o diskuzi, nebo o sdělení samém ? Pokud jsem se Tě dotkl, omlouvám se ....
04.09.2003 rebecca13
nin: tady vidíš, jak jsou informace zkreslené.... proto píši: věř pouze zradě z očí do očí...

a jinak... i kdybys mi napsala že Bříza s Lyrykem o těchhle věcech MLUVIL tisíckrát.... pořád nevím kdo je Lyryk.... nevím ani kdo je Bříza.... že jsem je viděla, že jsem o nich slyšela, že vím jak vypadají, že vím co píší..... hmmm a co jako?

a co psal Bondy, co Nohavica, co zpíval Jim Čert a jak krásnej hlas má třeba taková Švorcová :-) mimochodem bylo velmi komický, jak si ji do svýho dokumentárního filmu zaplatili Visací Zámci :-) a pak se v tom má chudák dnešní teenager vyznat..... :-)))))


04.09.2003 nin
djPes: opět mi mluvíš ze srdce
04.09.2003 Sonatina
Bříza: je mi líto, ale nemůžu s Tebou souhlasit... ale jak vidíš, nic není tak jednoznačné, ani řetězová reakce...

Podle mne to diskuse nebyla. Já mám pocit... že jsi nás neposlouchal... Byl jsi dopředu rozhodnutý. Nepokusil ses dohodnout. To není diskuse, Břízo. Mně to mrzí, ale já naše setkání spatřovala jako nutné, ale jako bezvýchodné. Nebyla to diskuse, dohoda, kompromis.. Bylo to vyslovení požadavků. A to je k diskusi sakra málo... nemyslíš?...
04.09.2003 Bříza_
Lyryk: Ano - jsem dosud přesvědčen, že protistrana (doufejme ! snad ?!) učiní ústupek tehdy, až jej učiníš, coby správce serveru Ty sám. Tím jejich ústupkem je NÁVRAT. Nikoli změna etické úrovně, nebo slovníku ~ to od svéprávných dospělých lidí lze očekávat stěží. Coby zprostředkovatelská skupina jsme se pouze nabídli ke snaze a pokusu obnovit ztrácenou důvěru. To je však možné jenom za podmínek, které jsme naznačili. Nejsme limitováni ničím, než vlastním svědomím. To přeci není DIKTÁT, není ULTIMÁTUM ! To je pouze vyložení karet.
A Ty, coby správce zkrátka nemáš příliš právo na osobní city - musíš koukat především, jak se server vyvíjí. To je FAKT - nikoli přání kohokoli. Navíc jsme NEPOŽADOVALI, abys se vzdal správcovství serveru. Nicméně jsme považovali za takticky vhodné (a i pro Tebe lidsky přijatelné), abys se dočasně stáhl, přenechal Viovi na půl roku možnost jednat a ponechal si svůj 50% vlastnický podíl - s tím, že tímto postupem zabráníš dle našeho přesvědčení dalšímu znehodnocování serveru. To snad je rozumné a reálné !
04.09.2003 nin
reb, pochop, že došlo ke konfliktu mezi lyrykem a lidmi, mezi kterými jsem bohužel byla i já. nedělej ze mě pořád blbku, která se rozhoduje na základě zkreslených informací, prosím. tys tu nebyla, ok, chápu, nevíš. já tu byla, vím. pro mě je to - i když bych vůbec nevolila tenhle výraz - zrada z očí do očí - přestože proběhla po internetu. dokud se nesetkáme a nepovíme si to, neřaď mě mezi ty, o kterých si myslíš, že nevědí, co dělají.
(ostatně - třeba teď někdo píše pod mým nickem - nikdy nevíš :))
04.09.2003 rebecca13
i kdybych měla být jen kapka v moři, která přispěje k tomu, že se nějací lidé, kteří se nemohli na něčem dohodnout, díky mé neutralitě začnou spolu normálně bavit

... pak mi to, djPes, stojí za to. chápeš?
04.09.2003 Merle
reb: u toho hovoru s lyrykem jsem byl i já. mě doufám trochu znáš... a já to vnímal stejně jako bříza.

problém není v tom nedokázat se normálně bavit, ale dokázat se dohodnout. a to nešlo. už není co řešit...
04.09.2003 Jochanien
Reb13: víš...Lyryk a Bříza ....jak bych Ti to přiblížila...
jsou Ti, kteří tu byli už v době, kdy Ty jsi neměla o Písmáku ani za mák povědomí:-)))
04.09.2003 Bříza_
Sonatino: Byl jsem dopředu rozhodnutý, za jakých podmínek jsem ochoten se pokusit o zprostředkování. Pokud jsem dospěl k závěru, že za nabízených podmínek zprostředkování nemá šanci na úspěch, nikdo po mě nemůže žádat veřejnou blamáž !
04.09.2003 rebecca13
Bříza - nějak jsem ztratila nitku - je toho tu moc.... asi bych si někdy ráda sedla a v klidu si s tebou popovídala.... ale nějak furt nevím kde rosteš a tak .-)
04.09.2003 rebecca13
nin... no jasně.... aco vy víte vo mně, že jo.... já v dobách klidu největší provokatér - zastánce lidské stránky rasitů, fašistů a jiných úchyláků.... že.... :-))))




04.09.2003 Sonatina
Bříza_: ty jsi nás opravdu neposlouchal... Kdyby Lyryk jednal pouze podle svých citů, věř tomu, že by situace byla jiná. (Kdo ví, lepší či horší... to už teď neposoudíme).

Obnovit ztracenou důvěru - čí sakra? Návrat koho vlastně a k čemu? To je jako boj s větrnými mlýny. Ty jsi nás vážně předevčírem neposlouchal... Já se nepřestávám divit :-( Zprostředkovatelská skupina mezi kým??? Dočasně stáhl? Kam? Záruky čeho? Je to rozumné z Tvého pohledu. A Tvůj pohled, jak se obávám, není příliš objektivní... Tak co s tím? Jako kdybych ten večer vůbec nic neřekla...
04.09.2003 Sonatina
Bříza_: pak ale netvrď, že proběhla diskuse... Díky.
04.09.2003 Lyryk
Bříza_: předem jsem se bál, že nikoho nezastupujete, byla to vaše bohulibá iniciativa, potud skvělé, ale naivní, nevěcné bezvládí by vedlo k budoucímu rozkladu serveru zcela jistě, tak jako vedlo již nějakou dobu k jeho etickému úpadku;
04.09.2003 djPes
Sonatino, Bříza se snažil mírnit horké hlavy, Merle Vás hájil do posledního dechu - takže se mi nezdá, že by najednou udělali jen tak názorový kolotoč. Skutečně si myslím, že ochota chyběla spíše na Vaší straně. Ano, dá se žít i pod knutou, ale jaký je to život?
04.09.2003 Sonatina
djPes: no... já teď nemluvím k Merlemu, to jen na srozuměnou. Já mlvuím k Břízovi a reaguji na naše setkání, na kterém jsi nebyl, proto nevíš, jak probíhalo. Já netvrdím, že Bříza či Merle nemají dobré úmysly. Znám je oba a mám je ráda. Ale myslím, že způsob, který zvolili, je z mého pohledu stejně bezvýchodný, jako se Tobě a dalším zdá bezvýchodná situace dnes...
04.09.2003 Jochanien
Lyryk: to se pořád točí kolem dokola.

dejme tomu, že Bříza zastupoval nás všechny, kteří jsme na kafe s vámi tedy nešli

definuj mi nevěcné bezvládí které vby vedlo k rozpadu serveru, když tvé "vládí" vedlo k rozpadu taky

etický rozpad serveru - tím chceš říct, že Olda server nespravoval? Že to flákal? Že na to kašlal?

hmmm, jediný spravedlivý a jediný, který vidí do daleké budoucnosti, co by se stalo, kdybys nezačal blokovat nicky, číst lidem poštu a mazat příspěvky + přehazovat kategorie - čímž schovávat diskuze za buk....


04.09.2003 Bříza_
Soni: :c) uklidni se prosím .... zkrátka jsou naše hlediska vzájemně nepochopitelná :c) ~ za to nikdo nemůže - to se stává :c)

já i Ty hodnotíme situaci diametrálně odlišně - a každý konáme dle nejlepšího vědomí a svědomí .... změtení jazyka .... to nás Pámbu potrestal za pokus o Babylónskou věž ....

neposluchali - či lépe - nechápali jsme se vzájemně ... a zdá se, že to pokračuje ...

Návratem jsem myslel návrat autorů, kteří odcházejí
obnovením důvěry jsem myslel jejich důvěru v prostředí
zprostředkovatelská skupina mezi těmi, kteří odešli (Monty, Standa, gd, DJ pes ....................a další a další ....) a Vámi, coby správci serveru.
Zdenda se vyjádřil, že je mu princip slušnosti milejší, než komunita ..... no - a vidíš - někteří lidé zase mají jistý princip, podle kterého se za jistých okolností komunita má respektovat a ne poučovat, či trestat.
Z jakého jiného, než z mého pohledu mohu jednat, či hovořit ... ? Já u zrodu konfliktu nebyl a zachoval nestrannost až kam mi svědomí dovolilo ..... je to tak špatně pochopitelné ?
04.09.2003 Lyryk
Jochanien: musím vidět, jinak bych samozřejmě přijal ty nevýhodné podmínky...
04.09.2003 Jochanien
Lyryk: ještě jeden dotaz - to tu chceš mít takové ticho a pusto jako na poezii?


Pokud se pamatuju, tak už v roce 2001 se různě hovořilo o tom, jestli náhodou serveru nepřitěžuje pokec, ale pak se usneslo, že tu jsou lidi kvůli lidem a tak se pokec nechal.

Možná je to ten princip - že dosud byl Písmák víceméně jediný literární server, kde se lidi měli rádi a uměli spolu být i v literatuře i v radosti a volnosti......a tvořila se přátelství.
Nikde jinde tohle není....a teď to už asi nebude ani tady.
Radost vyvanula.

04.09.2003 Bříza_
To Lyryk: Ano byl to NAIVNÍ pokus ..... ale pokusili jsme se ..... víc se dělat opravdu nedalo ..... díky osobním vazbám zde na Písmáku si však nemyslím, že jsme zastupovali jenom sami sebe ....... vyvozuji tak z projevů důvěry v naše jednání a podpory, které se nám dostalo od ..... řekněme od "mnohých" :c)
Nejsem schopen odhadnout čísla, nicméně i po diskuzi s Oldou jsem došel k závěru, že tato nejasná skupina "mnohých" nějakým způsobem ovlivňuje úroveň kvality intelektuálního dění na serveru. Je to jeden hlas ... a já nejsem schopen odhadnout jak důležitý. Vím však, že bez něj NENÍ spektrum úplné.
04.09.2003 djPes
Rebecco - ale já ti něříkám, abys tada nepublikovala, neříkám, abys šla jinam, ale ty se snažíš přesvedčit Břízu, aby se rozhodl jinak, než se rozhodl. Přestávají tady publikovat ti, kterým vadí nesvoboda, omezování - pokud ti nebude vadit, že nesmíš psát, co tě napadne, že tvá díla budou mazána a tedy budeš muset tvořit s autocenzurou nebo vůbec ne, že budou mazány tvé příspěvky a kritiky, které se nebudou líbit správcům, takže stejně nikdo nebude znát tvůj názor a budeš jen osočena, že urážíš dobré mravy, budeš tu s vědomím, že tvůj nick může být kdykoliv zablokován, tak zde piš. Ale to už vypadá jako bych tě přesvědčoval a tlačil na tebe, to nechci. Ale tak to tady vypadalo minulý týden a je potvrzeno, že stejné prostředí tady zůstane i nadále. Bohužel...
04.09.2003 Lyryk
Bříza_: zato beze mne by kompletní bylo .-)

Jochanien: většina lidí, kteří mne nyní mají tak neradi, (což mírně zeslabuje tvoje idylické vyznání), nenávidí moje názory, aniž by mne jako člověka znali, je to povrchní komunita, podstata je nezajímá, buď se usmíváš - pak jsi přítel nebo naopak...
04.09.2003 Šílená
Sonatino diskuse je věcí dvou stran...pokud z tvého pohledu neproběhla je to chyba nejméně z jedné poloviny vaše:)

Bříza předložil návrh jak řešit situaci vy jste jej nepřijali žádný jiný jste nepředložili...jen jste se zeptali co by jste měli z vašeho ústupku..... situace na písmáku se podle vás vyvíjí slibně, není vlastně žádný problém, postupujete podle svých vizí které mi neznáme a podle tajemného černého pozadí o kterém jste se mlžně zmiňovali, argumentovali s ním ale nic jste nám o něm neřekli.
my můžeme jen a jen odčítat z povrchu a z toho co jste nám ze svých karet ukázali....nebylo toho mnoho jak jsem pochopila později. Odečetli jsme z toho že cestou kterou jste se vydali se mi vydat nechceme....a tak naše rozloučení.
Vy problém nepociťujete....my pociťujeme potřebu na situaci nějak reagovat...a jelikož nemáme žádnou moc a vy všechnu můžeme jen svým odchodem dát najevo svůj nesouhlas.


všechno je na svých místech....nebo ne?:o)

04.09.2003 REDH0T
Dj Pes - tak už spusť ty svý dva Technicsy a dej na černý placky jehly Ortophon...
04.09.2003 Bříza_
Zdendo: NEBYLO by spektrum bez Tvého hlasu úplné ! Také po Tobě nikdo nechtěl, abys svůj názor neprojevoval. Šlo pouze o to, abys vedení serveru - zejména pravomoce, které z této pozice plynou - předal jinému - byť na dočasnou dobu. Šlo o řešení PRAGMATICKÉ, zohledňující stav rozbouřenosti veřejného mínění po Tvých zásazích z minulého týdne - kteréžto - troufám si tvrdit se naší skupince dařilo monitorovat lépe, nežli Vám. Nevycucali jsme si tedy cosi z prstu - jenom hráli šachovou partii, kde rozestavění figur určovala objektivní situace, jak jsme ji vnímali.
04.09.2003 Sonatina
Šílená: ale já netvrdím, že to, že neproběhla diskuse, je jen Vaše chyba :-)

A co se týče vývoje - není to beznadějné, jak uvádíte Vy. (Nikdy nic není beznadějné, jednoznačně špatné či jednoznačně dobré.) Ale ze situace není nadšeni nikdo. Neuváděj, prosím, nikoho v omyl v tom, že bychom snad někde uvedli, že jsme rádi za to, co se děje a že nic nemohlo dopadnout lépe.
04.09.2003 Bříza_
To opravdu ne .... ale tuto cestu jste zvolili Vy .... my nemáme pravomoci cokoli měnit. Můžeme svůj názor vyjádřit jenom slovy, nebo odchodem.
04.09.2003 Sonatina
Bříza: nemůžeš obnovit něco, co ani neexistovalo :-) Ale nechme to být... Máš pravdu - neporozuměli jsme si... Tedy doufám - že jsme si neporozuměli v této záležitosti, nikoli osobně :-) Můžeme se hádat o tom, co je veřejné mínění a kdo ho tady určuje.. a jestli je to tak správně nebo není.. a jak to bylo kdysi... a jak by to být mělo či mohlo... ale myslím, že teď to nevyřešíme... prostě jen... Nechme to být. Čas ukáže. Přeji hezký den :-)
04.09.2003 Sonatina
Bříza_: "To opravdu ne .... ale tuto cestu jste zvolili Vy .... my nemáme pravomoci cokoli měnit. Můžeme svůj názor vyjádřit jenom slovy, nebo odchodem."

To samozřejmě ano... já jen, že jsem z toho, co jsi napsal, měla úplně jiný dojem... ale snad je to už vysvětleno... (alespoň do té míry, že nic není černobílé...)

04.09.2003 Bříza_
Son:
~ kde uvádíme, že je cosi beznadějné ? Naopak si všimni slova "... v současnosti..." na osmém řádku odspodu. Tím je řečeno, že časy a poměry se změnit teoreticky mohou. Klíč k této změně však drží správce.

04.09.2003 Šílená
* Neuváděj, prosím, nikoho v omyl v tom, že bychom snad někde uvedli, že jsme rádi za to, co se děje a že nic nemohlo dopadnout lépe. *

to jsem neřekla....ale mé soukromé mínění je že jste s vývojem v podstatě spokojeni. Pokud ne... proč jste nepředložili žádné vaše řešení nynější situace na písmákovi když jste to naše neschválili? Já z toho můžu jen vyvodit že necítíte potřebu cokoli řešit. Že vývoj směřuje směrem který vám v podstatě vyhovuje...a třísky občas lítaj no:)

s pozdravem tříska:o)


04.09.2003 Sonatina
Šílka: není řešení jako řešení :-))) Vše má své meze a meze už jsou zase chladné :-) (tuhle slovní přemyčku jsem dostala jako dárek ;-)

Bříza_: slůvka, slovíčka, slova... kolem dokola koukolem... :-) Svištím pracovat!
04.09.2003 Šílená
Armade:o)

neodpustím si....mimo "diskusi":)

když dojdeš na "zenovém kruhu" zpět do bodu výchozího...jablko je poznovu jablkem , světlo světlem....nejde o to co činníš....ale jak k tomu přistupuješ zevnitř....vzpomeň na Milarepu ;)....nesuď naše kroky....nevidíš pod rozvlněnou hladinu nikoho z nás....jen pod tu svou.....činnost je důležitá toreadore;) vzpomínáš?.....akce ~ reakce ...vlna za vlnou... pod tím tiché vědomí Jednoty oceánu....

bráško☼
04.09.2003 Šílená
To o studených mezích je hezké Sonatinko ale už jsem to od tebe myslím četla:o)

k tomu na co jsem se tě ptala si mi ovšem nic konstruktivního neřekla na základě čehož bych mohla přehodnotit své mínění o vaší spokojenosti s vývojem situace na písmáku. Trochu mě mrzí že ti za to nestojím když vařím tak dobrý kakao;) ale je to "taky nejlepší":o)!

pa


04.09.2003 Bříza_
Ještě to Sonatina:

son: (k důvěře těch, co odešli první ...) ..." ... nemůžeš obnovit něco, co ani neexistovalo ...... "

máš - li na mysli důvěru v publikační prostředí, do konce minulého týdne zdá se existovala - soudím podle faktu, že zde dotyční publikovali. Jiná věc je, zdali dotyční pociťovali důvěru k Vašim osobám, jako ke správcům serveru, nebo názorově vyhraněné intelektuální skupině. To však samo osobě je nyní bezpředmětné a mohlo se nějak vyvíjet, pokud by diskuze nebyla konfliktem znemožněna - a já nejsem schopen rozmotat případnou otázku, kdo za to může (a je to jedno). Nejsem soudce. Nicméně dvě názorové skupiny mohou koexistovat, aniž jedna pociťuje důvěru k druhé - je-li diskuze zablokována, časem se může (či nemusí) odblokovat. V demokracii tomu tak bývá. A mne (a jak se zdá nejen mne) právě neobyčejně zajímá, zda ona názorová skupina "majitelů" dokáže sama sebe postavit na stejnou startovní čáru a sama sebe omezit, nebo použije své moci ke získání převahy nad skupinou druhou, která podobnou "argumentační" možnost nemá. Tento aspekt je pro mne důležitější, než otázka "kdo má pravdu".
04.09.2003 Šminka
Břízo, mám obavu, že k dohodě v současné době asi opravdu těžko dojde, protože je zřejmé, že Lyrykovi a Sonatině bylo nabízeno něco, o co opravdu nestojí...dokonce mám pocit, že to je to poslední, co by chtěli:-((
04.09.2003 Šminka
a
04.09.2003 Lyryk
Bříza_: jen pro pořádek k tomu řešení, že jsme nenavrhovali a neomezovali se uvnitř toho návrhu: Možné řešení, které bylo ve svých čtyřech bodech opuštěno, první bod byl šmahem odmítnut - proč ne, diskuse to mohla napravit - to je opravdová věc k řešení, pravidla a jak; ostatní tři body se staly jen základem vašeho diktátu, rozpracované k totální jednoduchosti... tak netvrďte opak...
04.09.2003 Armand
Šílená:

jsem si vědom toho, že když napíšu názor, mohu být brán za toho kdo soudí. Ale ve skutečnosti jen zrcadlím. "Zenový kruh" a "nezenový kruh" se liší jen vlasem, který odděluje nebe a zemi. Kdo ho pozná? Ty víš a já neodpovím na svou otázku záměrně.

To co tu píše Bříza je šokující, dechberoucí a nesmyslné. Moc dobře ví(te) jaký vliv má váš názor na, řekněme, jádro Písmáka. Pokud má někdo vliv, tedy moc, měl by mít dostatek soudnosti a zodpovědnosti, aby ji nikdy nepoužil. Co to znamená být Bohem? Nechat věci být takové jaké jsou. Ne? :)

Bříza (a nejen on, on na sebe jen vzal tu hlavní roli) si tady (ne?)vědomě zahrál s ohněm, který Písmáku není o nic méně nebezpečný, než předchozí sled událostí. Troufnu si říct, že je ještě nebezpečnější.

Ale nakonec - každý oheň čistí zemi pro novou setbu. A tak to bude i tady. A vy jste byli vybráni za aktéry. A já už taky. .-)

Závěrem: Ti kteří odcházejí jen kvůli zdejšímu "nesvobodnému" prostředí selhali sami před sebou. Netvrdím, že nemají právo selhat, to má každý z nás a každý ho v životě hojně využívá.

Zopakuji znovu - svoboda není něco co někdo dává nebo bere. A pokud se na tom shodneme... tak se nic nestalo.. Písmák je Písmákem a jakákoliv vlnění na jeho hladině jsou jen vlnami.

Proč vy, kteří umíte ovládat vítr nad těmito vlnami, přinášíte, v patetické póze, bouři, a ne vánek, který by dal klid a mír?!




04.09.2003 Bříza_
Opakuji: nešlo o diktát - ale o podmínky, za kterých jsme ochotni zkusit napravit co se dá. Couvnout nebylo kam, nechtěli - li jsme se blamovat. Nešlo o naši ochotu, ale o reálnou situaci. Nebyli jsme se schopni (s Tebou a Veronikou .... Vio a Miroslawek vnímali situaci trochu odlišně od Vás) dohodnout ani na tom, jaká tato reálná situace je - tož to se potom těžko dohaduje na společném postupu ... Nehledej viníka. Padl návrh, byl zamítnut.

Tečka.

Naše setkání nebylo myšleno, jako hledání společného kompromisu, ale jako nabídka na zprostředkování smíru, který si dovedeme představit a který (jak jsme si mysleli) byl v zájmu všech. Protože jiný scénář jsme si představit nedovedli, nebylo o čem jednat (s námi .... třeba existuje jiná skupina, která je schopna vymyslet jiný postup, který by Vám lépe vyhovoval ... já o ní ale nevím ... :c( ).
04.09.2003 Jochanien
Armand: proč mám pocit, že jsi totálně mimo mísu?!


jako nick tady sice zůstávám ale jako psavec už tu psavcovat nebudu - potažmo odcházím a přesto se necítím jako bych selhala

Nesuďte abyste nebyli souzeni...se kdesi píše....

Bříza byl v onom krizovém týdnu mírnitel horkých hlav a utišovatel bouří....
Armande - asi by sis musel všechno přečíst a opravdu všechno (z Klubu Kotelna) a nevynášet tady soudy - navíc bych řekla, že to původní jádro Písmáka je už tak jako takfuč.

04.09.2003 Evička
Lyryku, souhlasím se Šminkou. Ty uznáváš jen své pravdy
a jsi jimi limitován a zjednodušen, bohužel...a v podstatě
nestojíš o chytré oponenty, kteří život znepříjemňují (ale
dobrou věc zase většinou vedou správným směrem - jak ti asi uniklo...)!
04.09.2003 Armand
Jochanien: Naše nedorozumění mě mrzí.
04.09.2003 Jochanien
Armand: možná i mě, ale.....

04.09.2003 Bříza_
* * * * * Armande .... to ne já * * * * * to ne my ..... to ....... ONO
~ snad mne trochu znáš ....... jsem pouhý prostředník

~ znám Tě také .... vím, že zanedlouho uvidíš víc, než teď ......

prostě se s tím nedá nic dělat ....... proti požáru se nelze postavit .... a já ho nezapálil ....... hasil jsem, dokud jsem uměl a mohl ... snad mi v tomto věříš .... jestli ne .... lituji
04.09.2003 Stormbringer
Když jsem před nějakou dobou napsal "Konec starého a shnilého písmáka" sám jsem nevěřil, že by kdy mohlo k něčemu takovému dojít.

Teď si připadám jako nevědoucí prorok.
04.09.2003 von_Tikowitz
Přísámbohu, že jsem v revolučních řadách...ale revoluce se tu odehrává na polích...místo ve městech.....
A děti se dali do pohybu...mám o ně strach...bříza to přežije....
ta děcka, nevím....zodpovědnost máme všichni
i když jde jen o posranej virtuální svět
04.09.2003 Armand
Bříza_: viděl jsem tvou roli, schvaloval ji a věřil, a snad právě proto mě tak překvapilo TOHLE dílko! Mám z něj dojem, že jsi při tom hašení chytil a teď taky "hoříš". Smrdí tu síra, abych se vyjádřil poeticky :) Z prostředníka se stal zapálený.

Navíc ty nejsi pouhý prostředník, dobře to víš a jsi si vědom svého vlivu, neschovávej se....
... za to "ONO" se neschováš, nikdo z nás se neschová - ONO je tebou, ale Ty jsi zároveň Ty, zodpovědný za své činy a svá slova.

vždyť ... TO jsi TY ... (určitě víš o čem mluvím.)

Mám pocit, že laskavost, vstřícnost (bez diktování si podmínek) a dobrá víra v budoucnost a v nápravu věcí, by rozhodně pomohla víc, než návrhy, gesta a pózy.

Tohle dílo nepovažuji za příspěvek vedoucí k nápravě věcí. Ale jinak věřím, že tvé záměry byly a jsou dobré. Každý děláme chyby. I Armand, i Lyryk, i Bříza :)))))

*~*~*
04.09.2003 rebecca13
Armande - přesně !!

proto jsem reagovala taky po svým - djPes.... kvůli tomuhle dílu.
04.09.2003 Erendis
Lyryk, Bříza:

Abych rozšířila řady těch, kteří píšou moudra jiných... v jedné písni se říká:

Vládče, co k davům mluvíš,
co kdybys tak jednou ztich.
Co kdybys tak jednou poklek,
hlavu svou ve dlaních...

Bylo by hezký kdybyste se nad tím zamysleli, ne z toho pohledu, že to je pravda a že by to ten druhej měl udělat...tak se nedá najít kompromis.

Lyryk: máš moc...a víš o tom, ale nakolik si uvědomuješ tu obrovskou zodpovědnost? Už to tu bylo řečeno mnohokrát a já se k tomuto názoru přidávám: Pointa moci je v jejím nepoužití... jinak by svět dávno zanikl, protože těch, kteří by to v dnení době mohli udělat je docela dost...

Bříza: I ty máš obrovskou moc, jak se ti snažil říct Armand. Byls u toho jednání a nám nezbývá než ti věřit a nebo ne... Neříkám ti abys neodcházel, neříkám ti, abys nevěřil v to v co věříš... jen je mi to asi všechno líto a chvílema mám pocit, že je to jen takový uražený bouchnutí dveřma.

Neznám vás, nebyla jsem ani u jednání ani nikde jinde, nečetla jsem všechny diskuze, protože na to nemám ani čas ani dost psychické odvahy.... nemluvím ani za nikoho jiného...a uvědomuji si, že naivní touha jednoho člověka nic nejspíš nezmění...ale zkusila jsem to...


04.09.2003 Sonatina
Šílená: že jsem neřekla nic konstruktivního? Má to dva důvody:

a) jsem v práci a musím pracovat, dělám inventury, což v jakýchkoli uměleckých sbírkách, zvláště těch větších, není žádná legrace, vyžaduje to čas a soustředění a nelze být jednou nohou na písmáku a jednou nohou v depozitáři :-)

b) co se konstruktivních jakýchkoli odpovědí týče, mohla přijít otázka během vaření toho výborného kakaa :-)

Ale konstruktivně říkám, že ze situace nadšená nejsem, ovšem je na Tobě, zda mi budeš či nebudeš věřit, důkaz svého nenadšení nemám :-) (Řekla bych, že se jedná o stav mysli.) Jiná věc je ta, že si myslím, že něco takového bylo na spadnutí a bylo jen otázkou času, kdy to přijde... To souvisí s odpovědí Břízy... tady nejde o pravdu... ale o to, že se tohle stát muselo, pakliže se správcem stal Lyryk. Lyryk se správcem stal... a když se stane A, obvykle se děje i B...

Bříza: pokud nejde o pravdu (nikoli o pravdu mou či tvou, ale o realitu), pak je vůbec nesmyslné jakkoli se bavit a na jakékoli téma...

"A mne (a jak se zdá nejen mne) právě neobyčejně zajímá, zda ona názorová skupina "majitelů" dokáže sama sebe postavit na stejnou startovní čáru a sama sebe omezit, nebo použije své moci ke získání převahy nad skupinou druhou, která podobnou "argumentační" možnost nemá. Tento aspekt je pro mne důležitější, než otázka "kdo má pravdu". "

.... co na to říct... snad jen, že každý máme nějaké "argumenty"... Byla jich použita celá řada a to oboustranně... Už jednou Šílka správně uvedla - přijde-li akce, bude reakce... A na základě tohoto modelu se událo hned několik věcí

Akce - Olda prodává Písmák Lyrykovi - a následoval řetěz reakcí

1. reakce - nedůvěra - jakkoli oprávněná či neoprávněná a na jakémkoli podkladě - fakt je ten, že byla... a už tehdy se formovala protistrana

2. reakce - projevy nedůvěry, podrážděnost (histórie kolem Vilného fauna a já nevím co ještě - nikoli tedy Vilný Faun sám)

3. reakce - jak předejít podobným případům? - pravidla (sama o sobě nemusela a mohla být škodlivá)

4. reakce - obavy, provokace, nepřijmutí pravidel (k diskusi o pravidlech ani nedošlo)

5. reakce - snaha potlačit provokaci (jakkoli šťastně či nešťastně, ale je správné na náměstí čůrat do kašny, nebo ne?)

6. reakce - Bříza píše dopis...

Karty byly rozdány ve chvíli, kdy se Olda rozhodl, že Písmák prodá Lyrykovi...

Akorát to mělo mnohem divočejší průběh, než jsem čekala...
04.09.2003 Sonatina
avi..
04.09.2003 Nevena
Pořád mi chodí avíza… Patrně budou, dokud to konečně nevymáznu, ale i na to se dostane:c) Když už chodí, osobní vsuvka –

Armande, nemám pocit, že odcházím-li jen kvůli „nesvobodnému prostředí“, selhala bych sama před sebou… Fakt je, že ten prvotní výkřik byl neuvážený, ale čím víc jsem nad ním přemítala, tím méně jsem měla chuť ho – už zcela racionálně – korigovat. Ostatně – to prostředí není až tak nesvobodné pro mě osobně: pornografii nepíšu a valnou většinou nečtu, drogy nepropaguju, sprostě nemluvím, telefonní čísla nerozdávám a už vůbec ne veřejně. Vešla bych se patrně i do daleko menší ohrádky, než byla postavena, a nikterak by mi to nečinilo problémy. Nejsem člověk, který by bořil limity. (To jsem si vzpomněla, jak ses ptal
Břízy, čím byla omezena konkrétně jeho svoboda.)
Na druhou stranu mi činí potíže (mj.) pozorovat, kterak během deseti minut zmizí z hlavní stránky pět debat, jen proto, že obsahovaly podle správců pouze nadávky nebo nevhodně zařazená díla – považuji to tvrzení za alibismus (mimochodem, moje otázky stran toho mi nikdy nikdo nezodpověděl, ač bylo, byť neadresně, přislíbeno s odkazem na momentální nedostatek času), protože jsem ty diskuse četla, pouze nadávky neobsahovaly a o nevhodnosti zařazení si také dovoluji pochybovat. Že já se na Záhořovo lože vejdu tak akorát, neznamená, že se mi musí líbit technika přizpůsobování ostatních k obrazu (čímu?)… Každý má právo (i já tak činím zhusta) se prostě utnout, ale mělo by být zajištěno, ať už sebereflexí či zvenčí, aby se tak příště nedělo, zvlášť, pokud na něm někdo závisí. Domnívám se, že k této korekci nedošlo, a mělo… Tedy, není-li zajištěno, mohu si vybrat, zda s takovým člověkem chci „spolupracovat“ či nikoliv. Nemajíc vliv a možnost cokoliv změnit, můžu si vybrat jen ze dvou variant – zůstat za stanovených podmínek, nebo odejít. Já zůstat nechci, chce-li kdokoliv jiný, ať už z jakýchkoliv důvodů, je to jeho věc, nejsem tu za soudce ani si nepřipadám lépe či spravedlivěji, jak tu občas někdo na adresu odcházejících prohodí. Dokonce se ani nedomnívám, že by tím Písmák nějak ztrácel, nejde mi o výkřik Když vy tak, tak já vám hukážu; tak důležitá (snad ani „důležitá“) nejsem (a ani ten stav není, příliš často se tu na můj vkus operovalo příliš vysokými a vznešenými slovy) – nad touhle diskusí se, jako nad mnoha jinými, zavře voda, lidé tu zůstanou dál a dál tu budou publikovat, situace se stabilizuje a v rámci „zákona“ je cestička ještě dost široká, aby tenhle prostor zůstal dostatečně přitažlivý pro širokou veřejnost. Neočekávám stírání slzí lítosti na každé výročí. Já mu chybět nebudu, on mně ano, ale to pro mě není v současné situaci relevantní důvod zůstat. Jen to zkus, prosím, chápat – tak jako já chápu tebe (vás); aspoň doufám.

04.09.2003 Armand
Díky Riv (Neveno),

vážím si toho cos napsala. Ta narážka o "osobním selhání" samořejmě obsahovala i podtón provokace (byla ale mířena zejména na ty co se mažou - vnímám to jako sobectví). Tím spíš jsem rád, že se v tvém textu neobjevila žádná přehnaná reakce, že zůstalo u věcnosti.

Každý různě přicházíme a odcházíme. Věřím, že i ty, až přijde čas, se zase objevíš a prokážeš, že ne nadarmo jsem tě považoval a považuji stále, za dámu s nejostřejším jazykem na Písmáku (myslím tím obratnost ve slově psaném, v argumentaci)

Měj se krásně


04.09.2003 quapa
vubec nevim, co se tady deje, nikoho neznam osobne, s nikym se nepratelim ani nezabijim, nechtela jsem se do niceho zapojovat, jen rada ctu a pisu dilka, bylo mi tu a je docela dobre, ikdyz jsem vedela,ze nikdy nebudu patrit autorum, na kterym tem ostatnim trosku sejde, ted ale musim rict, ze se tady citim jako nezvany host, jako bych se nekomu vloupala do baraku, snazim se to ale nevnimat
04.09.2003 Monty_Python
...už to ani nechci číst, dneska v noci doufám dostahuju poslední věci a definitivně vypadnu, ale nedá mi to...

Prosím, buďte soudní. Jistě, já nejsem Jarka Metelka a nemluvím jako kniha, ale není stejně a možná i horší sprosťárna to, co dělal Lyryk nám??? Mě a Standovi? Dneska jsem zkopírovala jeho poznámku pod jeho básně a už se ozvaly hlasy, že je to ošklivé, že se to nedělá - a Lyryk to dělat může??? Já nesmím říct hovno a on mi ho může mazat po obličeji???

Tohle je to, co mi vadí a proč odsud odcházím. Ty dvojí až trojí metry, to hraní si na hrdiny. Jestli má někdo zájem, klidně mu Lyrykovy invektivy vůči mě pošlu do pošty - v dílech už nejsou, smazala jsem je.


04.09.2003 Nevena
Technická, Monty - když tys původně neřekla, že to napsal Lyryk... Ono to bylo takové - tak trochu - ehm - matoucí:c)

Armand - taky se maj, krásně:)
04.09.2003 Šílená
rivko....hele ...už jsem ti řekla..♥..ale to je jedno....řeknu ti to jindy jinde...času dost:o)

~

Soni napsala jsem ti dlouhou odpověď a krátce smazala....už si příjdu příliš legrační....pap

~

Armande..všichni jen zrcadlíme pro ty kolem nás.....nedávej nám takový význam......potkáme se a budeme se smát....nejspíš nedojde ani na "diskusi"....uvidíš:o) těším se:o))) meze jsou už sice jak sonatinka říkala chladné ale půjčím ti zase pončo:o)!

Minula doba
chryzantém
už řípu "jen"
vydá holá zem.

*bašo*

~

vžum.....

~


04.09.2003 Monty_Python
Nevena: Sorry, myslela jsem, že bude jeho styl čitelný až dost.
04.09.2003 Wopi
myslím, že nemá valného smyslu dál se v tom patlat....
05.09.2003 Sonatina
Šílená: to jsme dvě... nechme tomu čas... v tomhle si nerozumíme... a třeba se i málo posloucháme, ale hodnotit to nechci... už je to jako kolovrátek... :-) (To teď není kritika k Tobě... to je komentář k našemu povídání... já bych nám to ani moc nevyčítala... jestli mi rozumíš... ani bych se na nás nezlobila... ju?)
05.09.2003 rebecca13
Monty - ten odchod je fakt nesmysl - už i Standa uznal, že má na tom taky podíl. (Pod mou diskusí Varování odcházejícím).

Je to kolektivní vina neschopné redakce. To že je teď víceméně výhradním správcem Lyryk, je rozhodnutí Oldy. Celý písmák teď za to zaplatí daň za neschopnost a de facto za špatné volby do redakce minulý rok.

05.09.2003 rebecca13
A já to Lyrykovi přeju. Jeden hospodář možná lepší než banda hospodkářů...

A když tu zůstaneme, zadarmo to hospodaření taky mít nebude. Koneckonců každý normální noviny maj šéfredaktora, no ne?

A když je blbej, nikdo ty noviny nečte. Jen to chce trochu úrovně přátelé, přestat kydat špínu a tak.

Zahodit ukřivděnost, že jste de facto o svoje chabé redigování přišli. Nechali jste se odstrčit, neměli jste čas....


05.09.2003 Sonatina
rebecca13: všichni na tom máme svůj podíl...
05.09.2003 Bříza_
Armande - kdo jsi, že mne poučuješ a soudíš ? Kde jsi byl, když se pohnuly skály ? Tvé úsměvné peskování je mimo realitu. Nemohu za to, co sis do mne promítal a stojím za každým svým činem, nebo slovem. U věci jsi NEBYL, ušetři si tedy prosím pozici moralizujícího kašpárka ex post. Nutit Tě ovšem nemohu. Stojím za svým právem názoru a jednání a omlouvám se Ti jedině za zbytečnou snahu o vysvětlení o které evidentně nestojíš.
05.09.2003 houmles
hele, to je MOJE piskoviste! vypal! nebo ti rozkopu babovicku!
(rozkopavani babicek prijde o par let pozdeji....)
ste fakt banda harantu, jakkoli muzete bejt super bytosti. este ze s pissmagem neudrzuju zadny osobni pletky a ziju tady ciste virtualne. brekekekeke...

07.09.2003 Armand
Bříza_:

Nic jsi nevysvětlil. Jen snaha urazit z tebe teď čpí. Jsi sám sobě zrcadlem - Tvá slova jsou tvým vlastním jedem, Tvé soudy Tvým vlastním rozsudkem nad sebou samým. Dobrá pověst tě nezachrání na všech místech a přede všemi.

Jak poučné je vidět "změnu" toho, jenž byl nejmenším ze všech, v "Otce Spasitele a Soudce". Kdo neumí ukázat "rodinnou hanbu", jak by mohl ukázat rodinné zlato?

Našel sis svoje nebe.

Kde je nebe, existuje i peklo...

07.09.2003 rebecca13
hele vy dva.... Armande, Břízo - nechte toho už taky jo?

Chyby dělá každej. já a vy dva taky.

Bříza tady zpochybňoval nového správce, ačkoli pochybný stav tu panoval už dávno předtím a proti tomu tak extrémní výhrady neměl... (už smazáním Kirkova to začalo, přátelé...) a neměl je z redakce vůbec nikdo. Jedině Gastarbajtr, který ji opustil. Právě proto, že tam byl se svým názorem sám.

Chybu jsem udělala i já. Nestála jsem o to být v redakci. Jenže ani s Antikonzumem se mi nepodařilo prosazovat své názory. Nefunguje to. Bohužel tady fungujou tipy. Je to jako s penězma. Lidi nepůjdou za tím, kdo jim nenabídne ani korunu.

Armande, ty ses s Lyrykem měl pustit do Písmovin a nevzniklo nic... ani kratičká zpráva ostatním Písmákům.... pokud se mi doneslo, nastoupil jsi do zaměstnání jako manažer a zřejmě jsi neměl čas.... najednou ho máš?


hele lidi, myslím že my tři jsme si strašně blízcí - myslím lidskostí, která v nás nějak prostě JE. Nepište už tady tyhle moralistický citáty, je to zbytečný. I my tři jsme udělali nějakou chybu a citátama ji nezamaskujeme.

Co kdybyste mi krapet pomohli? Lyryk se nechal slyšet, že bych mohla bejt ten správnej člověk, kterej by moh vést tady svou vlastní společensko-politickou rubriku....

napsala jsem mu veřejně, že ji povedu jedině tehdy, když bude celej Písmák demokratickej jako před Kirkovem, nebo když bude ta rubrika pouze pod mým vedením a na mou vlastní trestní odpovědnost, s tím že nikdo (ani já ne) nebude mít možnost cokoliv mazat.

Sama to ale nezvládnu, mám svoje MD stavy.... a mohlo by mě to ošklivě rozhodit... a taky jsem jenom člověk, chzbuji a potřebuji solidní oponenty a konstruktivně-kritický prostředí.
07.09.2003 Armand
rebe: :) vidíš to, Písmoviny... to nikdo nenavrhnul.. to je dobrý název .-) Nezapadlo nic z toho... věř mi.

Některé věci potřebují svůj čas aby uzrály a vykvetly. Ze semínka nepoznáš,...

To je má odpověď.
07.09.2003 rebecca13
takže - neříkáš vyložene NE, že NE? :-)))

a co Bříza? ???

ještě pošlu avi Printovi, myslím že jsme jedna loď... i když třeba s rozbitejma stěžněma... plachty se mi ale zdaj bejt v pořádku.... :-)
07.09.2003 Armand
rebe: čemu NE? Řekl bych že z NE vzniká jen z NEvědomosti. Ani jsem neuvažoval o NE.

všechno je o lidech ... (a taky o myších) .-)
07.09.2003 rebecca13
:-) jasně.... uvidí se.... :-)
09.09.2003 Anonym61
Nic jsem Ti nevysvětlil Armande. A také Ti nic vysvětlovat nebudu - nějak mne k tomu svými příspěvky neinspiruješ .... :c). Pokud máš někdy v budoucnu pochopit, musíš se poznání dobrat vlastní silou. Už jsi dospělý.



09.09.2003 Zázrak_přírody
add Rebecca13
Já se mírně skláním..
10.09.2003 Evička
Když se někdo chová totalitně, tak holt citliví hned zavětřej,
důvěra se vytratí a hledej ji????

11.09.2003 Dabi
*
13.09.2003 Zly
* zajímavé, jako podklad ke scénáři docela dobré

Příběh, třeba z divadelní branže.
Nové divadlo na periferii. Nezávislé, s autentickou tvorbou. Autoři i herci, kteří jednotlivé kusy improvizují za pochodu, na místě, tady a teď.
Dostatečně inteligentní na to, aby si uchovali patřičný odstup od probíhajících procesů. A při tvorbě a při hraní se vřazovali na tu či onu stranu barikády při konkrétních kauzách.
Legrace, v sále nabito, diváci se mají možnost zapojit a tak i činí.

Moment, který zdramatizuje situaci. Respektovaný, avšak pro své rigidní uvažování a jistou schématičnost projevu neoblíbený autor stane šéfdramaturgem. Přichází s novou vizí divadla, jakožto prostoru pro experiment, tvorbu, avšak se zaměřením na "hodnotnější" výraz. Vědom si valné většiny mentálních proudů, plujících pod povrchem, opatrně formuluje svou vizi. Avšak činí tak takřka školometským a neinvenčním způsobem.
Vyvěsí pravidla na nástěnce.

Akt vzbudí zákonitě posměch.
Nedostatek odvahy šéfdramaturga podnítí část souboru k několika drobným a posléze vážnějším provokacím. Nejde o promyšlený koncept o odstavení šéfdramaturga, spíše o podprahovou potřebu reflexe.
Ve zlomovém momentu se šéfdramaturg uchýlí ke stejné provokaci. Provokatérům na dva týdny odepře přístup do budovy divadla. S důvěrou, že pochopí, že jde o součást hry. Problém je, že podcení energii několika zdánlivě nepodstatných členů souboru. Jednou z postižených je nepříliš dobrá herečka, vyžívající se v populárních tragikomických kusech, která divadlu zajišťují esprit a šarm. S šéframaturgem jsou na kordy, především kvůli rozdílu v chápání poslání divadla. Ale jen v pracovní, nikoliv osobní rovině. Stejně tak její muž, oblíbený autor, který je jednou z nejznámějších osobností souboru. Její reakce je ve své intenzitě neočekávaná. Okamžitě překročí rámec hry a těžiště přenese na palcové titulky novin.

Média bouří. Okamžitě se ze situace stane mediální kauza.
Všichni dostanou nálepky. Dobrý, špatný, cenzor, fašoun, mírnič napětí, vlezdoprdelka, kamarádka všech, poučená rebelka, naivka. Novináři bouří a k tématu se vyjadřují všichni, včetně vrátného. Čtenáři se kauzou baví, tolik pikantních historek nečetli už dlouho.

Mezitím, v narůstající vřavě, začínají ztrácet všichni potřebný odstup. Herečka ječí, jako by ji na nože brali a k jejímu jekotu se přidávají další a další herci. Objeví se typy, kteří nemají pro divadlo dostatek talentu a byli by vždy na okraji, nicméně tohle je doba, kdy mohou nasbírat nějaké body. Vydávají emotivně laděné petice, vášnivě organizují srazy odpůrců a na okamžik se stanou hvězdami médií.

Šéfdramaturg chápe, že situace mu přerůstá přes hlavu. Má pár spolehlivých spolupracovníků, se kterými situaci konzultuje. Avšak bouře dosáhla vrcholu. Dav jednoznačně skaduje: odejdi, odejdi.
Za této situace se věrní poněkud rozechvěle ptají, co dělat. Přichází s kompromisním návrhem jakési "omluvy".
Šéfdramaturg ví, že je to cesta do pekel. Vágní, zaručující do budoucnosti nemalé problémy a budoucí rozbředlost souboru.
S kompromisním návrhem přichází jeho kolega. Respektují se navzájem. Šéfredaktor vidí, že kolega je víc než rozrušen.
Na schůzce všichni mluví, ale každý pouze z úhlu svého pohledu. Ke konsensu není možné dojít. Každý z těch talentovaných lidí vidí pouze své východisko a svou roli v příběhu.
Šéfredaktor řekne, že se omlouvat nebude.

Další den je za přítomnosti médií z půlky světa dramaticky ohlášeno kolegou šéfredaktora, že k dohodě nedošlo.
Že vyřešení problému není možné.
Zatímco diplomat by formuloval svůj projev maximálně opatrně, s možnou platformou pro příští jednání, divadelník udělá pochopitelně opak. V emotivně laděném proslovu vyzve kolega všechny členy souboru k odchodu.
V ten okamžik nikdo nedokáže přesvědčit lidi, aby dále pracovali.
Lidé běhají po šatnách, balí kufry a s více či méně emotivně laděnými proslovy opouští budovu divadla.

Vzápětí se přes ulici začíná budovat zárodek nového souboru. Na vrátnici visí na nástěnce pravidla. V roli šéfdramaturga jaksi není nikdo, ale všichni po sobě pro jistotu pokukují.
Situaci poněkud komplikuje, že na stavbě není cement. A taky Vápno korporejšn trošku váhá s příspěvkem. Ale odcházející členové ruku v ruce budují a těší se ze znovunabyté svobody.

Mezitím se v opouštěném divadle musí vracet vstupné. Lidé, zvyklí chodit na pestré každodenní představení, se cítí poněkud ošizeni. Divadelní provoz je zde poloviční a také z médií zvenku se ozývají pochmurné věštby.
Noví autoři zde sice jsou, ale jejich díla, potažmo šou s nimi spojená nejsou příliš zavedeny a tak diváci bloumají mezi jednotlivými scénami a zmateně listují v přeškrtaném divadelním programu.

Zde hra překvapivě končí.
Její dramaturg zatím na jedné nevýznamné kauze sleduje linku a s koncem si neví rady. Ale ten přijde.

.................
Je to pochopitelně jen fikcem, tady to bylo zase ještě jinak.. ale docela jsem se pobavil. Vy ne?

:-)))))


Hrají se tam divné věci, lidé chodí, sezóna v plném proudu.
Divadlo vzniklo z postupného procesu. Vzájemným mísením lidí

postavy a obsazení:
13.09.2003 blondýna
Zly: kam ti mám poslat tip?:-))
13.09.2003 Lyryk
Zly: tomu říkám přístup .-))
13.09.2003 Big_George

Zly: Čistá desítka!!!!
Myslím, že tohle by mohlo celou kauzu uzavřít.
Kdyby ovšem byla ochota.......jakože není.
Ideální by bylo, sezvat všechny aktéry a řádně jim domluvit.....jakože to asi nejde.
Byl jsem v úterý v Brně na Šuplíku a viděl lidi, který to sice mrzí, ale nedeptá. To je budoucnost....... jít někam dopředu.
Myslím, že se to nakonec vyvine dobře. Dokonce mám takový dojem, že je obecná shoda na tom, aby to dobře skončilo. Schází ale něco, co by to postrčilo žádoucím směrem. Možná, že by opravdu nebylo od věci sezvat hlavní pachatele a domluvit jim.....jak neberu Písmák vážně, tak je mi to líto - už kvůli lidem, pro který je něco víc než jen virtuální literární prostor.....
Díky.
BG
13.09.2003 Zly
chichi.. napadlo mě dát to jako samostatný projekt, do kterýho my mohl každý vstoupit, vybrat si postavu a dopsat ten konec/ nebo různý odbočky/ a vysmát se.. třeba sám sobě

taky myslím, že nebude tak Zle :-)
14.09.2003 Anonym45
dovolil bych si drobné úpravy scénáře:

- pan šéfdramaturg ve své úvodní řeči vyhlásí, že k žádným změnám nedojde

- následně se o ně pokusí - svou vizi však bohužel neformuluje opatrně - nevědom si valné většiny mentálních proudů plujících pod povrchem - neobtěžoval se s nimi seznámit. Následně je neobyčejně překvapen pochopitelnou reakcí - a vzhledem k tomu, že má již podepsanou jmenovací smlouvu, vyhodnotí reakci, jako "porušení subordinace, volající po exemplárním trestu".

- Nedostatek přirozené autority a svoji neschopnost komunikovat zkouší vyřešit vyhrůžkami a podmíněčným propuštěním těch členů souboru, kteří na tato jeho faux pas nejhlasitěji upozorňují - byť nevybíravým způsobem. Právě tyto nevybíravé způsoby se stávají záminkou pro jejich propuštění.

- V souboru však funguje jistá míra solidarity. Existují i kolegové, kteří (přestože do jisté míry šéfdramaturgovy koncepce sdílejí) nehodlají se smířit s podobnými nečistými praktikami. Navíc se nenechají vyprovokovat - a nedají tak záminku k vlastní diskreditaci a vyhazovu. Tito jsou zdrojem artikulace části veřejného mínění, které má zájem o prvotní hravou (i dravou)živelnost a spontánnost souboru, protože se obávají, že šéfdramaturgovy koncepce, založené na likvidaci oponenta povedou k tuctovému a sterilnímu divadlu, které diváka nezaujme. Marně vykřikují, že osvícený dramaturg by si měl oponenta vážit - protože jenom od něho se může dozvědět něco nového, co povede k jeho vlastnímu intelektuálnímu a kulturnímu růstu.

- Delegace této části souboru upozorní šéfdramaturga na fakt, že pokud v této situaci neprojeví velkorysost a nepřizná svůj podíl viny na vzniklé situaci, přirozenou autoritu získá stěží, což spolupráci zablokuje - pokud neponechá ve svých koncepcích prostor "kreativní" části souboru, ten se nejspíše rozpadne.

- Šéfdramaturg se však více bojí ztráty prestiže a uvedené upozornění na stav věci interpretuje, jako ultimátum. Vidí věci jinak: "potížisté odcházejí - to je přirozené a správné !!! "

- Následně se soubor rozpadá - nicméně v divadle zůstane řada kvalitních herců (těch, kteří se buď o veřejné dění příliš nezajímají, nebo těch, kterým nestojí za to riskovat kariéru ve sporech s vedením).

- Sezóna je v háji - ale dramaturg se již těší na další, kterou se zbylými odehraje, protože s nimi jistě bude práce radostnější, neb problémy nedělají, autoritu a subordinanci nezpochybňují. Není si však zcela jist, jestli mezi nimi není pár těch, kteří na něj jenom obyčejně kašlou.

- Skupina herců která odešla, chodí ještě nějakou dobu házet kameny do oken - ale pak zkusí dělat divadlo po svém.

- zde příběh končí:

je možných několik závěrů:
happy end: konkurence oběma souborům prospívá a vzniká tu i onde zajímavé divadlo

jiné možné závěry:
- Nové divadlo získá dynamiku a svobodné ovzduší přiláká i zbylé věhlasné členy souboru. Divadlo staré je odkázáno doplňovat neustále stav absolventy - hraje pod psa. Stane se "špatnou adresou" a má existenční potíže.

- Nové divadlo se nikdy neuskuteční, "vzbouřenecká" skupina nemá jednotící osobnost, ani koncepci. Rozhádá se, atomizuje a jednotlivci se zkroušeně vrací klepat na dramaturgovy dveře.

vědeckofantastický pohádkový závěr: ~ dramaturg je osvícen a přestane si podřezávat větev. Pochopí, že dynamiku souboru se mu obnovit nepodaří, pokud své smýšlení nezmění a neotevře se toleranci

dobrou noc milé děti
14.09.2003 Odchod
Zly, tenhle scénář by ti nikdo nevzal. Chybí tam skoro všechno, co má dobrý scénář mít. Zkusím lepší.

I. obraz
Zneuznaný umělec bloudí od divadla k divadlu. Jeho organizační schopnosti nikoho nezajímají, jeho absurdním dramatům se kolegové vysmívají. Podaří se mu sice pomocí známostí založit vlastní divadlo, ale kromě jeho kamarádů a rodinných příslušníků tam nikdo nechodí. Existuje sice divadlo, kde si může občas ve vlastní režii vyfiknout nějakou tu roličku nebo vlastní kus, ale posměchu kolegů se nezbaví. Chodí s těmi posměváčky sice občas do divadelního klubu, vypije s nimi i nějakou tu sklenku (je mu potom hrozně špatně), ale posměch nad jeho snažením a dílem neustává. Tváří se, že mu to nevadí, ale v jeho nitru to vře. Píše otevřené dopisy řediteli divadla, kde si na tuto skupinku stěžuje, na jejich šmírácký výkon, kterému sice většinou diváci tleskají a smíchy padají ze sedadel, ale který je přeci tak nekvalitní!! Jeho dopisům se však ona skupinka kašpárků směje o to víc a tu udělá umělec gesto a s velikou pompou z divadla odejde do onoho pustého, leč vlastního divadla. Jelikož tam nikdo nechodí, má dost času na intriky. Tajně se schází s ředitelem a nabízí mu, že divadlo koupí. Ten, protože ho divadlo poslední dobou už unavovalo, svolí.

II.obraz
První, co udělá, je, že zavře divadelní klub. V práci se pít nebude. Ať si každý přečte Zákoník práce. Herci, kteří divadelní klub považovali za svůj druhý domov, se začnou bouřit. Je to útok na jejich divadelní svobodu. V klubu se nejednou i dotvářela divadelní tvorba a i to bylo podle nich důvodem úspěchu divadla. Navíc tam mohl zavítat i náhodný host, který uchvácen jeho atmosférou se stal potom návštěvníkem divadla. Nový ředitel byl však nekompromisní. V divadle se pít nebude! Na protest proti tomuto rozhodnutí se část souboru opila. Mezi protestujícími byla i kominda, první šašek souboru. S tou a s jejím manželem, který patřil také mezi hvězdy souboru, měl ředitel nevyřízené účty z minula největší. Kominda ho štvala o to víc, že dostávala i role v komerční televizi, kde jeho s absurdními dramaty vyhodili. Opilci pozvraceli záchod a nástěnku se sdělením o zrušení klubu a zavedení prohibice na pracovišti. Ředitel všechny provinilce na hodinu propustil.

III. obraz
V divadle se zvedla nebývalá vlna nevole. Dílem kvůli zavření klubu, dílem na protest proti sankcím. Jak už to u umělců bývá, mávalo se peticemi, někteří se ostentativně opíjeli přímo před ředitelem, jeden mladý herec dokonce pozvracel manželku ředitele. Ředitel pobíhal po divadle s detekční trubičkou jako smyslu zbavený a mával Zákoníkem práce. Následoval jeden vyhazov za druhým, odchod stíhal odchod. Nervózní a do kouta zahnaný ředitel proto zahájil vysokou hru. Výpovědi stáhnul a sdělil, že předá vedení divadla divadelním odborům. Pokud ti otevřou klub a dovolí konzumaci alkoholu na pracovišti, bude to na jejich odpovědnost. Herci se uklidnili.

III. obraz
Ještě před tím, než k předání mohlo dojít, zveřejňuje ředitel kamerový záznam z inkriminovaného večírku, kdy byly pozvraceny toalety. Toto šmírování působí jako roznětka. Tentokrát ale nemusí dávat výpovědi on, většina souboru odejde sama. Při odchodu ještě zdemolují klub a ředitel pohrozí trestním oznámením. Klub nechá takto v troskách ještě několik dní, aby všichni viděli, co dokáže démon alkohol.

IV. obraz
Situace se normalizuje. Diváků nechodí sice jako dřív, ale návštěvnost je stále slušná. Dílem ze setrvačnosti, dílem díky zbytku souboru, ve kterém stále zůstalo několik kvalitních jedinců. Ředitel nechá adaptovat divadelní klub na denní místnost a povolí konzumovat osmistupňové pivo.

Tak bych to viděl já.

14.09.2003 von_Tikowitz
zly:divadlo na periferii ..tohle mne zaujalo nejvíc :))
zdržovat v předsálí nemohu a ani sebe
14.09.2003 Zly
vypustil jsem zlé duchy... a to jsem nechtěl/ šlo mi o platýzformu, kde se můžem sami sobě zasmát/ tomuhle absurdnímu dramatu/ pořád jste plni strachu z různých šéfredaktůrků/ pořád se poměřujete jejich velikostí/ protože svou vlastní nemáte

humor, pánové, je předpokladem talentu
14.09.2003 Odchod
Zly: humor, pánové, je předpokladem talentu

větší blbost jsem už dlouho nečetl
14.09.2003 Zly
chápu :-))
15.09.2003 Toxman
Zly: Ano, (snad) chápu... jak jsem někde už napsal, nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.
15.09.2003 rebecca13
Zly - taky bych chtěla poslat tip .-))))) nebude tak Zle :-) to je dobrý .-)

oostatní scénáře.... Zly má pravdu, že vám stále chybí humor, bez humoru a dobré nálady nevznikne nic ani na jedné straně barikády.

Odpuštění je předpokladem nových smysluplných začátků.
15.09.2003 Zly
rebecca: jo, já ti teda odpouštím :-))))))))))
(sice nevím co, ale tak nějak preventivně bianko šek na tvůj úsměv)
15.09.2003 rebecca13
no... počkat, mě nic odpouštět nemusíš, já se snad ničím neprovinila, ledaže v dávné minulosti... nebo v budoucnosti..... ???

......možná , že už v blízké budoucnosti.... mrkni na můj novej příspěvek... :-)
17.09.2003 Armand
Zly:

je vidět, že máš Pravé oko .-)


17.09.2003 Miroslav_Tyrš
No jo, to bude tím, chybí mi humor a nejsem nikterak dobrá herečka. Hele, mohl bys tam taky připsat, že nikterak dobrá herečka žárlí na nesmírně nadaného šéfdramaturga, o jehož práce se všichni v branži perou. Aby to bylo víc ze života.

Monty, mazající jednoho z posledních panáčků
18.09.2003 rebecca13
Drazí přátelé, za chvíli zde veřejně vyvěsím tento dopis, tak kdyby snad byl smazán....:

Milý Zdeňku Hornere,

nu, co říci....

JEDINĚ: FAJN, NACHYTAL SES SÁM, DŮKAZY O TVÉM PORUŠOVÁNÍ ZÁKONA NA OCHRANU OSOBNÍCH DAT BYLY PŘED CHVÍLÍ DOČASNĚ ULOŽENY V MÉM POČÍTAČI JAKO SOUBORY S PŘESNÝM A PRŮKAZNÝM ČASEM JEDNOTLIVÝCH FÁZÍ TÉTO KAUZY – TAK JAK MI TO PORADIL JEDEN KAMARÁD ZE SPŘÁTELENÉ SOFTWAROVÉ FIRMY. VZÁPĚTÍ BYLY TYTO DŮKAZY ODESLÁNY MAILEM JEDNOMU SPOLEHLIVÉMU ZNÁMÉMU, KDYBY MI SNAD ČISTĚ NÁHODOU ZEJTRA NĚKDO VYKRADL BYT.

JSEM OCHOTNA TYTO DŮKAZY NEZVEŘEJNIT, PAKLIŽE SE TY ZDE VEŘEJNĚ OMLUVÍŠ VŠEM, KOMU JSI UDĚLAL PODOBNOU, NE-LI DOKONCE MNOHEM HORŠÍ DUŠEVNÍ ÚJMU. A TO JE ZATÍM JEN ZLOMEK TOHO, CO BYCH MOHLA POŽADOVAT KONKRÉTNĚ JÁ, POKUD SE ZDE NA TOMTO SERVERU VEŘEJNĚ NEOMLUVÍŠ.

ZATÍM STÁLE JEŠTĚ S PŘÁTELSKÝM POZDRAVEM

Melanie Walkerová

18.09.2003 rebecca13
ten dopis nyní najdete POUZE V KLUBU, který se jmenuje Zastánci koblih.... a existuje už nějakou dobu...

to co se semlelo dnes v noci mezi mnou a Lyrykem (?) je v mém příspěvku Varování odcházejícím a ten najdete v sekci "PROSÍM VÁS.... MÍR!"


Dopis a ono Varování nenajdete nijak jinak než takto či pomocí avíz. Obě věci jsem sama dostatečně "zneviditelnila" a to nejen z mých osobních důvodů. Nenajdete je tedy ani na úvodní straně Písmáka, kde nějakou dobu byly, ani pod mou autorskou stránkou. Doufám, že všichni chápeme proč. Toto je UNDERWRITE.


Kdybyste to nenašli a chtěli si to přečíst, kontaktujte mne prosím na adrese rebecca.marten@post.cz, kopii i s kritikami samozřejmě mám :-)

8:32 odcházím k zubaři, držte mi palce :-)
18.09.2003 Albireo
Gratuluji, Becky, a děkuji za všechny postižené.
Albireo
19.09.2003 rebecca13
tak jsem se konečně trochu vyspala....

to všichni:

Založila jsem sbírku UNDERWRITE.

Snad se v ní dobereme čehosi, čemu bychom v tom nejlepším případě mohli říkat KONSENSUS.

Sbírka existuje fakticky mezi mými osobními sbírkami, ale není zveřejněna jako taková, protože jsem nezaškrtla políčko "zveřejnit". Je tedy zatím mezi ostatními sbírkami v seznamu neviditelná.

Avšak lze se do ní dostat z klubu Zastánci koblih, který byl asi před rokem založen. Sbírka UNDERWRITE je složena z věcí, které jsou mými díly a jsou uloženy v mém klubu a to POUZE v klubu. Věci v této sbírce proto nenajdete (tuším) ani v jakémkoli seznamu děl na Písmáku ani pod mou autorskou stránkou.

Takže, kdo chce něco řešit, nechť vstoupí přes klub Zástánců koblih a najde si sekci s názvem: "PROSÍM, VÁS....MÍR!"
Tam najde odkaz na diskusi "Varování odcházejícím". Má sice poněkud výstřední a kontroverzní úvod v podobě prologu a díla - to je však pouze moje úletózní forma vyjadřování. Jinak diskusi v kritikách se snažím mírnit, pokud na to mám síly. Občasné další emocionální úlety jsou zatím de facto na všech stranách možné.

MÍR A KLID S VÁMI.
(Visací zámek)


r13

19.09.2003 Jochanien
Já už nechci avíza!!!
19.09.2003 von_Tikowitz
já taky ne...
já chci veverku
30.09.2003 Zly
Monty :-)
(pro zajímavost: Monty pisá legrácky, dělá to dobře, já to vím, ona to ví)(ale drobný štulec pod žebérko ješitnosti nikdy neuškodí, myslím)(láska, kytka, lopata)



Přidat vlastní názor - kritiku
Avízo:


  
s tipem  soukromě autorovi   vážná kritika